.

.

.

.

تغییر نشانی وبلاگ

تغییر نشانی وبلاگ

وبلاگ هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر از نشانی اینترنتی http://kanoonpfbushehr-art.blogsky.com/ به نشانی http://ohb.blogsky.com/ ( امور هنری بوشهر ) تغییر یافت و از این به بعد اطلاعات جدید در این وبلاگ ثبت خواهد شد. دوستان و همکاران گرامی میتوانند از طریق آدرس الکترونیکی ohb@kanoon parvaresh.com ما را از نظرات و پیشنهادات خود بهره مند سازند.

با تشکر

امور هنری بوشهر

فیلم‌ها و تئاترهای کودکان از فردا در کانون

پوستر جشنواره روز جهانی کودک کار علی خوش جام

جشنواره کودک، نیایش و مهر آغاز می‌شود
فیلم‌ها و تئاترهای کودکان از فردا در کانون

جشنواره کودک، نیایش و مهر به مناسبت روز جهانی کودک در ماه مبارک رمضان از 9 صبح تا 9 شب در مرکز آفرینش های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پذیرای کودکان و نوجوانان است.

       به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، جشنواره کودک، نیایش و مهر که نیایش کودکان را محور فعالیت‌های خود قرار داده است، فردا افتتاح می‌شود.

       نمایش عروسک‌ها، کارگاه پویانمایی و فیلم‌نامه‌نویسی، بخش نیایش و آثار ارسالی به نمایشگاه کودکان سرزمین زیتون، از جمله بخش‌‌های این جشنواره است. سالن آمفی‌تئاتر مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون نیز در همه روزهای برگزاری جشنواره از دو تا هفت نوبت شاهد اکران فیلم، اجرای تئاتر کودکان، جنگ‌های شادی و نشست‌های تخصصی در خصوص کودکان خواهد بود.

       روز یک‌شنبه 9 مهر، این جشنواره شاهد نمایش تئاتر گروه آویژه (ساعت 9 صبح)، نمایش فیلم انیمیشن(ساعت 30/10)، نمایش تئاتر بچه‌های ایران (ساعت 30/14)، نمایش فیلم انیمیشن (ساعت 30/15) و نمایش فیلم سینمایی زیر نور ماه (ساعت 20) خواهد بود.

       بنا بر این گزارش، جشنواره کودک، نیایش و مهر از 9 تا 16 مهر در مرکز آفرینش های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب برگزار می‌شود.

 

منبع : kanoonparvaresh.com

۹ تا ۱۶ مهر ماه روز جهانی کودک

پوستر جشنواره روز جهانی کودک کار علی خوش جام

جشن روز جهانی کودک امسال از 9 تا 16 مهر برپا می‌شود
برگزاری دومین جشنواره کودک، نیایش و مهر

          کودکان ایرانی امسال هم روز جهانی کودک را در ماه مبارک رمضان در مراسمی با عنوان «کودک، نیایش و مهر» جشن می گیرند.

          به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، امسال دومین سال از سه سال متوالی است که روز جهانی کودک با ماه مبارک رمضان مصادف شده است. روز جهانی کودک در این سال‌ها با محوریت نزدیکی دنیای کودکی با نیایش برگزار می‌شود.

          مهدی باقری، مدیر روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ضمن تشریح برنامه‌های روز جهانی کودک در ماه رمضان، گفت: این نمایشگاه سال گذشته مورد استقبال تمام مربیان و مراکز کانون در سراسر کشور قرار گرفته و همه این مراکز از 9 تا 16 مهر برنامه‌های ویژه‌ای خواهند داشت.

          وی تعداد مراکز کانون در سراسر کشور را 690 مرکز عنوان کرد و گفت: جشنواره کودک، نیایش و مهر فرصتی برای اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است تا آثار فرهنگی، هنری و ادبی خود را در نمایشگاه‌هایی که در این مدت برگزار می‌شود به معرض نمایش قرار دهند.

          مدیر روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اظهار داشت: در تهران به جز مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون، 50 مرکز دیگر نیز آثار کودکان و نوجوانان را به نمایش می‌گذارند.

          باقری هدف از برگزاری چنین مراسمی در روز جهانی کودک را توجه ویژه در ماه مبارک رمضان به دنیای رنگ‌ها، شادی‌ها و دوستی‌های کودکی دانست و افزود: دنیای کودکان دنیای صفا و صمیمت است که متأسفانه ما بزرگ‌ترها آن را به طور دقیق نمی‌شناسیم. این جشنواره همچنین فرصتی برای آشنایی جامعه با قابلیت‌ها، جذابیت‌ها و زیبایی‌های این دنیا فراهم خواهد کرد.

          مدیر روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مناسبت روزهای شروع و پایان این جشنواره (9 و 16 مهر) را روز شهادت محمد الدوره، کودک فلسطینی و روز جهانی کودک عنوان کرد.

          وی با اشاره به برگزاری نمایشگاهی در باره لبنان و فلسطین گفت: چند ماه پیش نمایشگاهی با عنوان «کودکان سرزمین زیتون» برگزار و طی آن فراخوان ارسال قصه، نقاشی و شعر کودکان ارایه شد. آثار ارسالی کودکان با موضوع لبنان و فلسطین قرار است در نمایشگاه کودک، نیایش و مهر به نمایش درآید. برای این نمایشگاه پوستر جداگانه‌ای هم طراحی کرده‌ایم.

          باقری برگزاری مسابقات جدول و مسابقات علمی برای کودکان و نوجوانان در دو محور حقوق کودک و مفاهیم قرآنی، نیایش کودکان، تئاتر و فیلم ویژه کودکان و نوجوانان را از دیگر برنامه‌های این جشنواره اعلام کرد.

          همچنین با توجه به استقبال کودکان و نوجوانان از کارگاه پویانمایی، امسال نیز کودکان و نوجوانان با کمک مربیان کانون آثار انیمیشن با موضوعات حقوق و مفاهیم قرآنی می‌سازند.

            بنا بر این گزارش، جشنواره کودک، نیایش و مهر از 9 تا 16 مهر از ساعت 9 صبح تا 9 شب در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود. همچنین تعدادی از سازمان‌ها و نهادها از جمله نیروی انتظامی جمهوری اسلامی، جهاد دانشگاهی، شرکت فرهنگی هنری صبا، صدا و سیما، سازمان فرهنگی هنری شهرداری و بهزیستی در برگزاری این جشنواره با کانون همکاری می‌کنند.


منبع : kanoonparvaresh.com

راه‌یابی فیلم ماه بود و روباه به بخش مسابقه جشنواره لوکاس آلمان

فیلم پویانمایی ماه بود و روباه به بخش مسابقه بیست و نهمین

 جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان لوکاس در آلمان راه یافت.

 به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، رقابت این فیلم موفق ایرانی به کارگردانی بابک نظری با 19 فیلم از 17 کشور جهان از روز دوم مهر آغاز شده است و تا 9 مهر ادامه خواهد یافت.

    جشنواره لوکاس آلمان در حالی در شهر فرانکفورت آغاز شده است که در آن فیلم ماه بود و روباه با فیلم‌هایی از کشورهایی مانند هند، بریتانیا، اسپانیا، ژاپن و آلمان رقابت خواهد کرد.

    از ایران فیلم بلند «سگ‌های ولگرد» به کارگردانی مرضیه مشکینی، محصول مشترک ایران و فرانسه نیز در بخش غیرمسابقه‌ای به نمایش در می‌آید.

    در این جشنواره 5 جایزه شامل 2 جایزه اصلی، یک جایزه برای فیلم برتر کوتاه، یک جایزه سیفژ اهدایی از سوی هیأت داوران بین‌المللی عضو سیفژ و یک جایزه دون‌کیشوت اهدایی فدراسیون بین‌المللی انجمن سینما به برگزیدگان اهدا خواهد شد.

    داوری این جشنواره را پنج داور حرفه‌ای بزرگسال و 5 داور نوجوان بر عهده خواهند داشت.

    گفتنی است فیلم پویانمایی رایانه‌ای ماه بود و روباه در دو سال اخیر علاوه بر حضور در جشنواره‌های بزرگ و بین‌المللی در کشورهایی مانند اسپانیا، مصر، امریکا، تونس، ایتالیا، هندوستان، فرانسه، استرالیا و قزاقستان، جوایزی را از جشنواره‌های اوبرن استرالیا، قاهره مصر و سوس در تونس دریافت کرده است.

 

منبع:kanoonparvaresh.com

گزارش تصویری ویژه برنامه های اولین روز هفته دفاع مقدس در بوشهر

                                                                           ایستگاه نقاشی روی دیوار

جشن پرواز بادبادک ها

                                                                                  نمادی از اسرائیل و آمریکا

ایستگاه ادبی

                                                                 ایستگاه ادبی 

نمایش فیلم در کنار دریا

 

                                                                                                          کارگاه شکل سازی با ماسه 

کودکان و نوجوانان بوشهری آغاز هفته دفاع مقدس را گرامی داشتند

به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای کودک و نوجوان لبنانی در قانا بیش از 3000 کودک و نوجوان بوشهری در سواحل نیلگون خلیج فارس ویژه برنامه های متنوعی را برگزار کردند.

    شهناز اشکانی – مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر – در تشریح این مراسم گفت : اجرای جشن پرواز بادبادک ها از مهمترین برنامه های این مراسم بود . در این جشن با شکوه کودکان و نوجوانان بوشهری در خصوص هفته دفاع مقدس و یاد کودکان مظلوم و شهید لبنانی و محکومیت تجاوز رژیم صهیونیستی به خاک لبنان جملات زیبایی را بر روی بادبادک های خود نوشته و به آسمان فرستادند که در پایان از 5 نفر برتر مراسم تقدیر شد.

 وی برپایی ایستگاه نقاشی روی دیوار  را یکی دیگر از برنامه های پر مخاطب مراسم بر شمرده افزود : در این بخش کودکان و نوجوانان در خصوص دفاع مقدس و مبارزات رزمندگان اسلام نقاشی های زیبایی کشیدند که در پایان از 5 نفر از نقاشان برتر این بخش نیز تقدیر بعمل آمد.

    اشکانی در ادامه افزود: برپایی کارگاه شکل سازی با ماسه و کارگاه ادبی ( نوشتن جملات ادبی بر روی ماسه) و نمایش فیلم های انیمیشن از دیگر برنامه های جذاب این مراسم بود.

    ایشان در پایان هدف از برپایی کلیه این برنامه ها را زنده نگاه داشتن یاد و خاطره رشادت ها و از خود گذشتگی های رزمندگان اسلام در ذهن کودکان و نوجوانان و پرورش حس نوع دوستی با کودکان و نوجوانان مسلمان لبنانی ذکر کرده افزود : حضور پرشور والدین در کنار بچه ها و توجه به استعداد ها و روحیه لطیف این قشر از جامعه و همچنین همکاری با عوامل اجرایی از نقاط عطف این مراسم بود.

    شایان ذکر است در پایان این ویژه برنامه ها یکی از اعضاء نوجوان کانون به نمایندگی از کلیه کودکان و نوجوانان استان بوشهر بیانیه یک صفحه ای مراسم را قرائت کرد .

    در این بیانیه کودکان و نوجوانان استان بوشهر با گرامی داشت هفته دفاع مقدس و پاس داشت ارزشها و آرمانهای رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس ، بر ارواح طیبه شهدا درود فرستادند. آنها آرامش و امنیت کنونی خود را در کشور مدیون ایثارگران ، جانبازان و آزادگانی دانستند که در ایام مبارزه حق علیه باطل تمام وجود خود را نثار ملت کردند.

    کودکان و نوجوانان استان بوشهر در ادامه بیانیه گفتند: مردمی که در دل خود و صدای خود با خداوند هستند ، خداوند نیز با آنها و پشتیبان آنها خواهد بود.

    در پایان این بیانیه بچه ها برای شادی ارواح شهیدان قانا در فلسطین صلوات فرستاده خواستار پایان جنگ و محرومیت در جهان شدند.

 

درخشش فیلم ایرانی «مادربزرگ پرنده» در جشنواره ستاره‌های شرق

فیلم پویانمایی ایرانی مادربزرگ پرنده در اولین حضور بین‌المللی، جایزه نخست چهارمین جشنواره ستاره‌های شرق آلماتی در قزاقستان را به خود اختصاص داد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این فیلم به شیوه انیمیشن کاغذی با کارگردانی فاطمه گودرزی از جمله تازه‌ترین فیلم‌های کانون است که در نخستین حضور بین‌المللی خود به صورت مشترک با یک فیلم از کشور چک این جایزه را دریافت کرد.

   در این جشنواره 16 فیلم دیگر ایرانی طی روزهای 18 لغایت 22 شهریور به نمایش درآمد که علاوه بر این فیلم، دو فیلم دیگر با نام‌های «دوست عزیز و رفیق لذیذ» ساخته هادی یقین‌لو و «ماه بود و روباه» بابک نظری نیز در بخش مسابقه حضور داشتند.  

   13 اثر سینمایی دیگر هم در بخش ویژه سینمای ایران در این جشنواره نمایش داده شد.

   در فیلم 12 دقیقه‌ای مادربزرگ پرنده از فاطمه گودرزی به عنوان نویسنده، طراح و کارگردان، محمدرحیم بختیاری فیلم‌بردار و نیما حسن‌زاده آهنگ‌ساز نام برده شده است.

   این فیلم بدون کلام، داستان مادربزرگ پرنده‌ای است که به خانه‌ای وارد می‌شود ولی کودک تمایلی به برقراری ارتباط با او نشان نمی‌دهد اما مادربزرگ دوستانی دارد که توجه او را برمی‌انگیزد.

   چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم ستاره‌های شرق با هدف حمایت از فیلم‌سازان جوان طی روزهای 18 لغایت 22 شهریور در بخش‌های سینمایی بلند، فیلم‌های کوتاه، فیلم‌های مستند و پویانمایی و بخش جنبی ویژه سینمای ایران در آلماتی پایتخت کشور قزاقستان برپا شده بود.

تصاویر دیگری از این فیلم را در بخش پیوست خبر ببینید.

 

منبع:kanoonparvaresh.com