.

.

.

.

مربیان کانون واقعه عاشورا را روایت می کنند

       با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره واقعه عظیم کربلا و بیان مظلومیت اهل بیت (س) و معرفی اهداف قیام حضرت ابا عبدا...الحسین (ع) واحد روابط عمومی کانون استان با مشارکت تعدادی از مربیان ماکت بزرگی از این واقعه را در ابعاد5 در9 مترمربع بصورت 3 بعدی طراحی و اجرا نمود. با استفاده از این ماکت و بصورت نقالی کودکان و نوجوانان بوشهری از اهداف قیام امام حسین (ع) ، شخصیت حضرت امام حسین (ع) ، حضرت ابوالفضل العباس (ع) ، حضرت علی اکبرو علی اصغر(ع) ، حضرت زینب (س) ، حضرت قاسم (ع) ، و مظلومیت اهل بیت (س) آشنا می شوند. بچه ها با گوش فرا دادن به صحبت های مربیان خود ، با رشادت های این بزرگواران در روز تاسوعا و عاشورا ، نحوه شهادت و در آخر اسارت اهل بیت (س) اطلاعات مفیدی را کسب می کنند . در قسمت دیگری از کار به معرفی مردم کوفه و بی وفایی آنها به ائمه معصوم در طول تاریخ و ظلم عبید ا... بن زیاد به اهل بیت امام و شرح حال طفلان مسلم پرداخته شده است.

شایان ذکر است این نمایشگاه از تاریخ 13 الی 27 بهمن ماه پذیرای بازدید کنندگان عزیز می باشد.

 

روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر

 

همایش کودک ، محرم ، انقلاب در بوشهر برگزار شد

     در ششمین روز از دهه مبارک فجر همایش یک روزه "کودک ، محرم و انقلاب" روز دوشنبه در بوشهر برگزار شد.

مدیرکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر هدف از برگزاری این همایش را آشنایی کودکان و نوجوانان با انقلاب و واقعه عاشورا و ایجاد زمینه های رشد آگاهی مذهبی در این عزیزان ذکرکرد.

    "خانم اشکانی" افزود: همه مسوولان وظیفه دارند که کودکان و نوجوانان را با جریان انقلاب آشنا کنند و هر گونه سهل انگاری در این مورد بخشودنی نیست.

    وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی نشأت گرفته از انقلاب امام حسین (ع) است، تصریح کرد: با توجه به‌اینکه کودکان و نوجوانان زنان و مردان آینده جامعه هستند، با برنامه‌ریزی واهتمام به این افراد باید پیوند بین نسلهای آینده را با انقلاب و محرم تقویت کرد.

    ایشان با اشاره به‌اینکه فراموش نکردن انقلاب در جامعه آینده نیازمند سرمایه‌گذاری است، یادآور شد: داشتن افرادی مطمئن، متعهد و سالم در گرو آموزش صحیح و داشتن تربیت اسلامی است و در غیر اینصورت جامعه به بیراهه کشیده می‌شود.

    در این همایش یک روزه بیش از 300 نفر از دانش آموزان  پسر و دختر بوشهری در حضور دبیر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان و مدیر کل امور اجتماعی و انتخابات استانداری بوشهر از برنامه های متنوع فرهنگی هنری بهره مند شدند.

    اجرای سرود مشترک اعضا و مربیان کانون با عنوان : علی اصغر(ع) اجرای نمایش زیبای اعضاء کانون با محتوای مظلومیت طفلان دشت کربلا و رشادت های زینب کبری (س) ، اجرای نوحه و سینه زنی توسط عضو کودک کانون آقای تارخ پرند - از مهمترین برنامه های این همایش بود. شایان ذکر است گزارش کامل این همایش در بخش های مختلف خبری و برنامه کودک و نوجوان تلویزیون ، جراید محلی و خبرگزاری ها بنحوه مطلوبی منعکس گردید.

روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر

حضور کانون در نمایشگاه فرهنگی اجتماعی فجر

    به مناسبت گرامیداشت دهه مبارکه فجرانقلاب اسلامی دستگاه های فرهنگی استان از تاریخ 12 الی 22 بهمن ماه دستاوردها و عملکرد خود را در نمایشگاهی با عنوان نمایشگاه فرهنگی اجتماعی فجر واقع درساختمان «ابوشهر» بوشهر در معرض دید عموم قرار دادند.

    در مراسم افتتاح این نمایشگاه که تعداد زیادی از مدیران دستگاههای اجرایی استان حضور داشتند : حاج آقا زینبی  معاون محترم سیاسی امنیتی استانداری بوشهرضمن بازدید از غرفه کانون در جریان فعالیت متنوع فرهنگی، هنری و ادبی این دستگاه دراستان قرار گرفت. در این بازدید خانم اشکانی مدیر محترم کانون استان ضمن خوش آمد گویی به میهمانان به تشریح آماری از تعداد مراکز ، اعضا و کتب موجود پرداختند ، ایشان یکی از مهمترین مشکلات فعلی کانون را کمبود نیروی انسانی و عدم صدور مجوز استخدام مربی جهت مراکز آماده بهره برداری دالکی ، وحدتیه و ریگ اشاره نموده از مسئولین خواستند در این خصوص از هیچ کوششی دریغ ننمایند. شایان ذکر است کانون در این نمایشگاه به معرفی سطح کیفی آموزش های فرهنگی و هنری و ادبی درکتابخانه های خود بصورت نمایش آثار برجسته اعضا  پرداخت، ایستگاه نقاشی ، و معرفی اعضا برجسته توانمند و... از دیگر برنامه های این دستگاه بود.

 

حضور فعال کانون استان بوشهر در جشنواره قلب آبی

جشنواره خلیج فارس - قلب آبیعکس:دیزجی

    کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر در جشنواره فرهنگی ، هنری وادبی قلب آبی حضوری فعال داشت.  جشنواره قلب آبی با ارائه مجموعه ای از آثار فرهنگی، ادبی و هنری کودکان و نوجوانان ایرانی با موضوع خلیج فارس و با محوریت 3 استان جنوبی بوشهر، خوزستان و هرمزگان از تاریخ 17 لغایت 23 دی ماه در مجتمع فرهنگی هنری کانون واقع در پادادشهر اهواز برگزار گردید.

    از مهمترین ویژه برنامه های استان بوشهردر این جشنواره را می توان به نمایشگاه آثار برجسته اعضاء کانون در زمینه سفال ، سنگ و صدف ، برپایی نمایشگاهی از آثار منتخب نشریه دیواری اعضاءکانون ، قصه گویی یکی از مربیان کانون ، معرفی رشادت های سردار جنوب شهید رئیسعلی دلواری و جنگ با متجاوزان انگلیسی در پاسداری از میهن عزیزمان ، بصورت نمونک (ماکت) و در ابعاد 2.5 در1.5 متر مربع  ،  معرفی جزیره خارگ به عنوان یکی از مهمترین جزایر خلیج فارس بصورت ماکت ،  معرفی سبک معماری و آثار تاریخی استان بوشهر همچون : عمارت حاج رئیس ، مسجد روستای بردستان ، عمارت شیخ نصوری ، گور دختر و ... بصورت ماکت ، معرفی پوشش محلی مردمان شهرستان جم در قالب عروسی ، معرفی صنایع دستی استان از قبیل : گلیم ، گبه ، حصیر و ... ، معرفی آبزیان خلیج فارس   « بصورت تاکسی درمی» و فعالیت صید و صیادی در استان بوشهر، معرفی نقشه استان بوشهر و حدود مرز آبی این استان با خلیج فارس بصورت ماکت و معرفی موسیقی سنتی مردمان حاشیه خلیج فارس بصورت نماهنگ و فیلم ، اشاره نمود.

    یکی از مهمترین و پر بیننده ترین بخش فعالیت های استان بوشهرمعرفی جلوه‌هایی از شکوه و عظمت بندر باستانی و تاریخی سیراف بود .

     بندر سیراف یکی از بزرگ‌ترین و باشکوه‌ترین بنادر ایرانی و اسلامی در سرتاسر حوزه خلیج فارس به شمار می‌رفته است.

       اوج شکوه این بندر تاریخی که در 240 کیلومتری بوشهر قرار دارد به دوره ساسانیان و اوایل قرن چهارم هجری قمری باز می‌گردد که طی آن دریانوردان و بازرگانان سیرافی نه تنها با بنادر آباد و پررونق خلیج فارس بلکه با همتایان خود در چین، هند، جاوه، سوماترا، ماداگاسکار و کشورهای سواحل شمالی و شرقی آفریقا به تبادل کالاها و زیورآلاتی مانند فرش، مروارید، کتان و منسوجات می‌پرداختند و از این کشورها نیز ادویه، عطر، ابریشم حتی چوب برای ساخت خانه‌های مجلل خود وارد می‌کردند.

       این شهر ثروتمند که مردمش در ساخت کشتی و سفال نیز تبحر خاصی داشتند و ثروت برخی از تجار آن به 30 هزار دینار در آن زمان نیز می‌رسیده است در اثر وقوع زلزلة هولناکی که در نیمه دوم قرن چهارم هجری به وقوع پیوست به کلی ویران می‌شود و بخش قابل توجهی از آن به زیر آب فرو می‌رود.

       اکنون از این بندر تاریخی (در کنار بندر طاهری فعلی) جزء ویرانه‌هایی چیزی باقی نمانده است ویرانه‌هایی که از شکوه و عظمت افسانه‌ای این شهر در روزگاران دور و تجارب علوم و فنون و عشق‌ها و ناکامی‌ها و هنر ارزشمند مردم این شهر کهن ایرانی در حاشیه خلیج فارس حکایت دارد.

 

عادل بزدوده: نمایش عروسکی باید به درون خانه‌ها رخنه کند

عادل بزدوده کارگردان صاحب نام عرصه نمایش عروسکی کشور معتقد است تاکنون در زمینه گسترش این هنر در جامعه سرمایه‌گذاری کلانی نشده و هیچ ارگانی به صورت جدی از آن حمایت نکرده است.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، وی که در حاشیه نهمین جشنواره نمایش عروسکی مراکز فرهنگی هنری کانون در کرمانشاه سخن می‌گفت افزود: فعالیت‌هایی هم که در این عرصه صورت می‌گیرد اغلب به صورت انفرادی و به واسطه عشق و علاقه آدم‌های دلسوز انجام می‌شود و این‌ها بدون توجه به تربیت نیرو و بدون حمایت ارگان‌ها چندان ریشه‌دار نیست.

   طراح و سازنده عروسک مشهور زی‌زی‌گولو در ادامه، وضعیت نمایش عروسکی در کشور را مناسب ندانست و گفت: بیشتر نمایش‌های عروسکی توسط کسانی بر روی صحنه می‌رود که به لحاظ تخصص و تجربه در نازل‌ترین و کم‌ترین جایگاه قرار دارند و متأسفانه بسیاری از آدم‌های کارکشته‌، دیگر در این عرصه فعالیت نمی‌کنند و هنوز جایگاه مناسبی برای تئاتر عروسکی تعریف نشده است.

   بزدوده در عین حال با اشاره به فعالیت‌های دو سالن مرکز تئاتر کانون و تالار هنر در تهران _که به اجرای نمایش‌های عروسکی اختصاص پیدا می‌کند_ از کمبود سالن، نبودن متون نمایشی مناسب در کنار حضور نیروهای غیر متخصص در این عرصه و عدم آموزش مناسب و تخصیص بودجه‌های اندک برای گسترش این هنر به عنوان مشکلات اساسی عرصه نمایش عروسکی یاد کرد.

   این طراح محبوب عروسک‌های خاطره‌انگیز برنامه‌های خانه مادر بزرگه کیفیت برخی از آثار ارایه شده در جشنواره نمایش عروسکی را بسیار بالا و شگفت‌انگیز دانست و تصریح کرد: من به واسطه تدریس در دانشگاه‌های هنری با پایان‌نامه‌های دانشگاهی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا آشنا هستم و برخی از این کارها که حتی توسط بچه‌ها اجرا می‌شود، از کیفیت بالاتری نسبت به آن پایان‌نامه‌ها برخوردار است و من در کرمانشاه نمایشی را دیدم که داستانی از مولانا توسط کودکان با کیفیتی بسیار بالا ارایه شده بود و همین‌قدر که بچه‌ها جرأت می‌کنند به سمت متون کهن برای اجرای نمایش بروند قابل ستایش است.

   عادل بزدوده ادامه داد: کار با بچه‌ها در کتابخانه‌های کانون را نباید ساده گرفت و این یک کار زیربنایی است و بچه‌هایی که در این عرصه رشد می‌کنند از درون همین مراکز کانون به محیط‌های دانشگاهی معرفی می‌شوند و این کار اساتید دانشگاه را ساده می‌کند و به واقع مربیان کانون معمار اساسی این عرصه هستند که آدم‌های با فرهنگ و اندیشمندی را در عرصه نمایش عروسکی تربیت می‌کنند و به دانشگاه‌ها تحویل می‌دهند.

   کارگردان نمایش‌نامه «آهای تو دیگه کی هستی» در عین حال توجه به پدر و مادرها در نمایش‌های کودکان را ضروری دانست و با اشاره به نقش نمایش‌های عروسکی در تربیت بچه‌ها اظهار داشت: یک نمایش موفق عروسکی باید علاوه بر توجه به کودکان به عنوان مخاطب اصلی، از پدر و مادرها نیز غافل نشود چرا که نمایش می‌تواند الگوی تربیتی مناسبی را در اختیار قرار دهد و من در تجربه کاری خودم بسیار با این موضوع روبرو شده‌ام که بعد از اجرای برخی نمایش‌ها پدر و مادرها یا معلمین مدارس به ما مراجعه و از نوع برخورد خود با کودکان اظهار پشیمانی می‌کردند و می‌گفتند این نمایش به ما فهمانید که نحوه برخورد ما با بچه‌ها مناسب نبـــوده  است و حتی پس از یک نمایش ناظم مدرسه خط‌ کشی را که با آن کودکان را تنبیه می‌کرد شکست.

   بزدوده نحوه ارتباط بچه‌ها با پدر و مادرها و در کل با اعضا خانواده و رفتار معلمین با دانش‌آموزان در آموزش و پرورش را از موضوع‌هایی دانست که باید در نمایش‌های عروسکی بیشتر به آن پرداخته شود.

   وی گفت: نمایش عروسکی به دلیل دارا بودن خصیصه ایجاد همذات پنداری در میان کودکان به مثابه یک پل ارتباطی میان کودک و شخصیت‌های مورد علاقه آنها نقش‌آفرینی می‌کند و این هنر باید به درون خانه‌های ما رخنه کند و نهادهایی مانند کانون باید برای بچه‌ها در این عرصه حتی قبل از تولد برنامه داشته باشند و پدر و مادرها را از نظر فکری در این زمینه تغذیه کنند.

   کارگردان نمایش‌‌نامه «حادثه‌ای در شهر عروسک‌ها» در عین حال بر اهمیت استفاده از منابع کهن در ادبیات ایران برای اجرای نمایش‌های عروسکی تأکید کرد و با بیان خاطره‌اش از سفر به مسکو و درخواستی که از جانب نمایش‌گران عروسکی روسیه برای همکاری مشترک با گروه‌های ایرانی به آنها ارایه شده بود گفت: متون ادبی ما پر از پند و اندرز است و ضمن احترام به نویسنده‌های خارجی نیازی نیست که ما همیشه به آنها آویزان شویم در حالی که شاهنامه فردوسی و مثنوی مولانا را داریم داستان‌هایی که قابلیت تبدیل شدن به متون نمایشی را دارند و ما هیچ راه دیگری نداریم تا با استفاده از نمایش، عرق میهنی و دینی بچه‌ها و جوان‌ها را زنده کنیم و آنها را با این ادبیات و فرهنگی غنی آشنا سازیم و من بسیار جا خوردم که نمایش‌گران روسی به ما پیشنهاد همکاری می‌دادند تا روی شاهنامه فردوسی کار کنیم در حالی که در کشوربه این قضیه چندان توجه نمی‌شود.

   بزدوده در عین حال تأکید کرد: یک نمایش عروسکی خوب الزاماً نباید حاوی یک تفکر پیچیده و عمیق باشد و فکر عجیب و غریبی را به بچه‌ها القا کند بلکه ایجاد یک فضای شاد و واقعی از زندگی روزمره بچه‌ها و توجه به این نکته که هیچ مسأله حل نشدنی و هیچ دغدغه‌ای نباید پس از پایان نمایش در ذهن کودک باقی بماند و نمایش باید راه‌کارهای مناسبی را به بچه‌ها نسبت به خود و محیط اطرافشان ارایه دهد.

   این کارگردان صاحب‌نام نمایش عروسکی خطاب به دست‌ اندرکاران تئاتر گفت: در زمان حاضر مشغول دیدن نمایش‌های جشنواره تئاتر هستید ولی قدم‌های کوچک بچه‌های کانون را در جشنواره نمایش عروسکی جدی بگیرید چرا که با آثاری که در این جشنواره ارایه شد این بچه‌ها سال‌های آینده حرف‌های زیادی برای گفتن خواهند داشت و بسیاری از گروه‌های حرفه‌ای را پشت سر خواهند گذاشت.

   بر اساس این گزارش عادل بزدوده همچنین در نشستی با مربیان شرکت کننده در جشنواره نمایش عروسکی که 26 نمایش از 19 استان کشور را به کرمانشاه آورده‌اند به نقد و بررسی کارهای آنها پرداخت.

   گفتنی است نهمین جشنواره نمایش عروسکی مراکز کانون روز پنجم بهمن ماه در کرمانشاه پایان می‌یابد.

تصاویر دیگری از عادل بزدوده دربخش پیوست خبر قابل مشاهده است.

مطالب از سایت kanoonparvaresh.com -عکس از آقای دیزجی

معرفی برگزیدگان اولین مسابقه نمایش‌نامه‌نویسی

برگزیدگان اولین مسابقه نمایش‌نامه‌نویسی مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان معرفی شدند.

به گزارش روابط عمومی کانون، به این مسابقه که از برگزیدگان آن همزمان با آیین پایانی نهمین جشنواره نمایش عروسکی مراکز کانون در کرمانشاه با اهدا جوایزی تقدیر شد، 230 عنوان نمایش‌نامه از سراسر کشور ارسال شده بود.

   گروه داوری این مسابقه در مرحله اول ۵۰ اثر را انتخاب و سپس از میان آن 14 اثر را شایسته تقدیر دانستند.

   بر این اساس 5 نمایش‌نامه با عنوان «لانه خوشمزه» نوشته کتایون آذرپی از استان مرکزی، «جادوگر» نوشته عباس قدیرمحسنی و کبرا بابایی از استان تهران، «قاصد روزان ابری» نوشته رزاعطایی از استان آذربایجان شرقی، «دوستی زیباست» نوشته علی‌اکبر پوررسول از آذربایجان غربی و «سرزمین هر سو» نوشته شهلا ریحانی از یزد شایسته دریافت تندیس و لوح تقدیر مسابقه شدند.

   از پدید آورندگان 9 نمایش‌نامه برگزیده دیگر هم با اهدا لوح تقدیر قدردانی شد.

   همچنین این 14 اثر در جزوه‌ای چاپ خواهد شد و این جزوه در اختیار تمامی مراکز کانون در سراسر کشور_ که اکنون شمارشان به 650 مرکز رسیده است _قرار می‌گیرد.

   در بیانیه پایانی داوران این مسابقه به سرپرستی حسن دادشکر، بر طراحی برگزاری دوره‌های آموزشی مناسب، جلسات نمایش‌نامه‌خوانی، نقد و بررسی آثار برگزیده و معرفی منابع اطلاعاتی در زمینه نمایش‌نامه‌نویسی تأکید شده است.

   در این بیانیه آمده است: برگزاری مسابقه نمایش‌نامه‌نویسی و استقبال چشمگیر مربیان کانون از این رقابت به واقع سبب شده که این مسابقه از نظر کمی و کیفی در سطح قابل قبول و مناسبی قرار گیرد.

   این گروه در عین حال نگارش برخی از آثار به صورت کارگردانی شده و با دید اجرایی و یکسویه که حتی نوع نور، موسیقی، دکور و حالات اشخاص را تعیین کرده است، از ضعف‌های اصلی این نمایش‌نامه‌ها برشمرده‌اند که امکان خلاقیت کارگردان رااز او سلب می‌کند

برگرفته از سایت kanoonparvaresh.com

با معرفی آثار برگزیده جشن عروسک های قصه در کرمانشاه پایان یافت

جشن شاد نمایشگران عروسکی نهمین جشنواره نمایش عروسکی مراکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با معرفی برگزیدگان این رقابت هنری و اهداء 22 تندیس و تعدادی لوح تقدیر در کرمانشاه پایان یافت.

به گزارش روابط عمومی کانون، نهمین جشنواره نمایش عروسکی مراکز کانون طی روزهای 2 لغایت 5 بهمن در کرمانشاه برگزار شد و طی آن 26 گروه نمایشی از مربیان و اعضا کانون و دانش‌آموزان کرمانشاهی از 19 استان کشور با اجراء آثار خود لحظه های شیرین و با نشاطی از ورود کودکان به دنیای خیال انگیز عروسکها را در ذهن مردم این شهر تاریخی ثبت کردند.

    هیات داوران جشنواره در پایان از میان 16 گروه نمایشی اعضای کانون سه نمایش «من کجا لالا کنم؟» از استان کرمان،«سیاه و سفید» از استان خراسان و «نخ صورتی کجا؟» از استان تهران و از میان 6 گروه نمایشی مربیان کانون نمایش «بگو مال منه» را از استان کردستان و دربخش آزاد نمایش «جایگاه صفر» را  شایسته دریافت تندیس و لوح تقدیر جشنواره شناختند.

   همچنین در رشته‌های «نویسندگی»، «کارگردانی»، «بازی‌گری»، «طراحی پوستر و بروشور»، «موسیقی»، «طراحی و ساخت عروسک» و «طراحی و اجرای صحنه» در مجموع به 17 برگزیده در بخش های مختلف تندیس و لوح تقدیر اهداء شد.

آثار به اجراء در آمده در کرمانشاه، خود از میان 400 عنوان نمایش ارایه شده به جشنواره های استانی و 69 عنوان نمایش شرکت داده شده در جشنواره های منطقه ای در 6 منطقه کشور برگزیده شده بود.

   5  برگزیده اولین مسابقه نمایش‌نامه‌نویسی نیز در همین آیین که عصر روز پنجم بهمن در کرمانشاه برگزار شد، جوایز خود را شامل تندیس و لوح تقدیر دریافت کردند.

   هیات داوران جشنواره در بیانیه پایانی خود با اشاره به اجرای 400 عنوان نمایش در سال جاری در مراکز کانون از این که جشنواره نمایش عروسکی در نهمین دوره خود ار رشد و پویایی مناسبی برخوردار شده است، اظهار خوشحالی کرده اند.

   این گروه همچنین با تاکید بر اهمیت نمایش عروسکی به عنوان یکی از مهمترین فعالیت های فرهنگی ، ادبی و هنری که طی آن می توان به صورت یکجا مجموعه ای از فعالیت ها را درقالب یک اثر نمایشی به کودکان ارایه داد و خلاقیت های آنان را شکوفا ساخت،جذب مربیان متخصص در این رشته، چاپ و نشر جزوات آموزشی برای مربیان کانون ، تشکیل بایگانی سوابق جشنواره ها و تقویت دبیرخانه جشنواره را به عنوان مهمترین پیشنهادهای خود در بیانیه پایانی مطرح کرده اند.

این گزارش می افزاید: در مراسم پایانی نهمین جشنواره نمایش عروسکی مراکز کانون که در فضایی شاد و خاطره انگیز برگزار شد عروسک های نمایشی پس از 4 روز جنب و جوش با کودکان شرکت کننده در برنامه خداحافظی کردند.

   در این آیین قاسم کریمی معاون فرهنگی کانون نیز طی سخنانی از استقبال هزاران کودک کرمانشاهی از جشنواره و کیفیت بالای آثار ارائه شده اظهار خوشحالی کرد.

این مراسم با برنامه های متنوعی مانند اجرای چند نمایش برگزیده، اجرای موسیقی محلی و میان پرده های نمایشی و طنز پایان بخش نهمین جشنواره نمایش عروسکی مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بود.  
تصاویری از این آیین در بخش پیوست قابل مشاهده است. 
مطالب از سایت kanoonparvaresh.com -عکس از آقای دیزجی