.

.

.

.

معرفی برگزیدگان اولین مسابقه نمایش‌نامه‌نویسی

برگزیدگان اولین مسابقه نمایش‌نامه‌نویسی مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان معرفی شدند.

به گزارش روابط عمومی کانون، به این مسابقه که از برگزیدگان آن همزمان با آیین پایانی نهمین جشنواره نمایش عروسکی مراکز کانون در کرمانشاه با اهدا جوایزی تقدیر شد، 230 عنوان نمایش‌نامه از سراسر کشور ارسال شده بود.

   گروه داوری این مسابقه در مرحله اول ۵۰ اثر را انتخاب و سپس از میان آن 14 اثر را شایسته تقدیر دانستند.

   بر این اساس 5 نمایش‌نامه با عنوان «لانه خوشمزه» نوشته کتایون آذرپی از استان مرکزی، «جادوگر» نوشته عباس قدیرمحسنی و کبرا بابایی از استان تهران، «قاصد روزان ابری» نوشته رزاعطایی از استان آذربایجان شرقی، «دوستی زیباست» نوشته علی‌اکبر پوررسول از آذربایجان غربی و «سرزمین هر سو» نوشته شهلا ریحانی از یزد شایسته دریافت تندیس و لوح تقدیر مسابقه شدند.

   از پدید آورندگان 9 نمایش‌نامه برگزیده دیگر هم با اهدا لوح تقدیر قدردانی شد.

   همچنین این 14 اثر در جزوه‌ای چاپ خواهد شد و این جزوه در اختیار تمامی مراکز کانون در سراسر کشور_ که اکنون شمارشان به 650 مرکز رسیده است _قرار می‌گیرد.

   در بیانیه پایانی داوران این مسابقه به سرپرستی حسن دادشکر، بر طراحی برگزاری دوره‌های آموزشی مناسب، جلسات نمایش‌نامه‌خوانی، نقد و بررسی آثار برگزیده و معرفی منابع اطلاعاتی در زمینه نمایش‌نامه‌نویسی تأکید شده است.

   در این بیانیه آمده است: برگزاری مسابقه نمایش‌نامه‌نویسی و استقبال چشمگیر مربیان کانون از این رقابت به واقع سبب شده که این مسابقه از نظر کمی و کیفی در سطح قابل قبول و مناسبی قرار گیرد.

   این گروه در عین حال نگارش برخی از آثار به صورت کارگردانی شده و با دید اجرایی و یکسویه که حتی نوع نور، موسیقی، دکور و حالات اشخاص را تعیین کرده است، از ضعف‌های اصلی این نمایش‌نامه‌ها برشمرده‌اند که امکان خلاقیت کارگردان رااز او سلب می‌کند

برگرفته از سایت kanoonparvaresh.com

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد