.

.

.

.

افتتاح کلاس های تابستانه کانون استان بوشهر

 تابستان امسال بیش از 10 هزار نفر از کودکان و نوجوانان استان بوشهر از برنامه های کانون بهره مند می شوند

 

     این مطلب را خانم اشکانی – مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر- در آیین بازگشایی کلاسهای تابستانی کانون در روز سه شنبه 30 خرداد ماه ایراد نمود.

      به گزارش روابط عمومی کانون وی در این مراسم با اشاره به ویژه برنامه های تابستانی کانون ، عمده فعالیت های این نهاد را در دو محور تشریح نمود. یک محور ویژه کودکان و نوجوانانی که به عضویت مراکز ثابت و سیار کانون در استان در می آیند و محور دیگر شامل بچه هایی می باشد که تنها علاقمند به شرکت در کلاس های تابستانی کانون هستند. در بخش فعالیت های ویژه اعضاء کانون، کودکان و نوجوانان استان می توانند از برنامه های متنوع و هفتگی شامل : نمایش عروسکی ، قصه گویی ، نمایش فیلم ، کلاسهای ادبی ، بحث آزاد ، بحث و روخوانی کتاب ، نمایش خلاق ، کارگاه های مختلف نشریه دیواری و دهها برنامه دیگر بهره مند شوند. اما در کنار این فعالیتها کلاسهایی نیز ویژه اوقات فراغت تابستانی بچه ها تدارک دیده شده که از مهمترین آنها می توان به کلاسهای نقاشی ، خوشنویسی ، قرآن ، کاردستی و سفال ، شطرنج ، نمایش ، عروسک سازی و... اشاره نمود.

     وی تعداد مراکز فعال کانون در استان را 11 مرکز ثابت 2 مرکز سیار روستایی و 1 مرکز پستی بر شمرده افزودند: به یاری خداوند متعال و همت استاندار و دیگر مسئولین محترم استان مراکز فرهنگی هنری کانون در شهرهای دالکی ، وحدتیه و بندر ریگ تجهیز و تأمین نیرو شده است که ان شاء ا... تصمیم داریم بلافاصله پس از دریافت کتاب از تهران شاهد فعالیت این مراکز در اوایل تابستان امسال باشیم. وی در ادامه افزوند: در سال 1384 تعداد کل کتب موجودی کتابخانه های کانون در استان بالغ بر 112009 جلد کتاب بود که پیش بینی می شود با افتتاح این 3 مرکز و همچنین تجهیز مراکز به کتب جدیدتر امسال در این بخش شاهد رشد 20 درصدی باشیم.

     اشکانی اوقات فراغت بچه ها را خاص تابستان ندانسته افزودند در تمام ایام سال بچه ها اوقات فراغت دارند ولی اوقات فراغت این عزیزان در فصل تابستان بیشتر است که می بایست خانواده ها با برنامه ریزی دقیق از وقت این عزیزان حداکثر بهره برداری را داشته باشند. وی استفاده بیش از حد کامپیوتر و تلویزیون را یک معضل دانسته به خانواده ها توصیه کردند برای شناخت و شکوفایی خلاقیت کودکان و نوجوانان خود و همچنین تقویت روحیه اجتماعی در این عزیزان برای هر یک از آنها حداقل یک یا دو کلاس تابستانی در نظر داشته باشند. وی کتاب را بهترین دوست بچه ها دانسته گفتند: امروزه با پیشرفت تکنولوژی شاهد اندکی فاصله گرفتن بچه ها از کتاب و کتاب خوانی هستیم که این مسئله برای پیشرفت جامعه بسیار خطر ناک است.

     وی در ادامه قصه را یک عامل مهم در شکل گیری شخصیت کودکان نام برده توصیه کردند بهترین هدیه والدین به بچه ها یک کتاب قصه خوب می باشد. ایشان سپس  به اردوی تابستانی کانون ویژه اعضاء دختر اشاره نموده افزودند: در اواخر مرداد ماه با مدیریت  استان بوشهر 120 نفر از کودکان و نوجوانان فعال کانون در استان های بوشهر ، فارس ، کهکیلویه و بویر احمد، خوزستان و هرمز گان شناسایی و به مدت 3 روز در اردوگاه دلگشا کانون در استان مازندران دعوت خواهند شد.

     اشکانی در پایان از خانواده هایی که در گرمای طاقت فرسای استان بوشهر به کودکان و نوجوان خود اهمیت داده و آنها را بطور منظم در کلاس های تابستانی حاضر می کنند، تشکر کرد .

اجرای قصه گویی مربیان ، اجرای نمایش خلاق توسط اعضاء کانون و قصه گویی والدین برای بچه ها و نمایش فیلم از مهمترین برنامه های این مراسم بود.                       

شایان ذکر است طی این مراسم که در آن بیش از 200 نفر از والدین حضور داشتند رسماً کلاسهای تابستانی کانون در استان بوشهر آغاز گردید.   

   روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر

درخشش یک نوجوان نقاش برازجانی در اسلوونی

    خانم شقایق صیادی عضو12 ساله کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برازجان در مسابقه بین‌المللی نقاشی «مجله دنیای هنر» در کشور اسلوونی موفق به دریافت دیپلم افتخار شد، خانم صیادی مدت 3 سال است که به عضویت کانون پرورش فکری برازجان درآمده و زیر نظر مربی هنری مرکز – خانم بحرینی – مشغول به فعالیت می باشد. وی بیشتر با تکنیک نقاشی کودکان و با رنگ پلاستیک نقاشی می کشد.

     به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر، در این رقابت هنری با موضوع «من چه کسی هستم؟» 8 هزار اثر نقاشی از 41 کشور جهان شرکت داده شده بود.

    علاوه بر خانم صیادی خانم سارا میر اسدی 8 ساله از تهران، خانم ساحل عباس‌پور از کرمان،آقای احسان زینی وخانم شبنم احمدی هر دو 11 ساله از ارومیه و اصفهان، خانم محبوبه فکری 14 ساله از کرمان،خانم شکوفه نظری 16 ساله از ایلام وخانم فیروزه زحمتکش‌نظری 18 ساله از کرمان نیز موفق به کسب دیپلم افتخار این رقابت هنری شدند.

    همچنین یک دیپلم افتخار نیز به کانون به دلیل نقش فعال خود در افزایش سطح فرهنگی کودکان و یک دیپلم افتخار دیگر هم به سید مظفر شجاعی مدیر امور بین‌الملل کانون توسط برگزار کنندگان این رقابت اهدا شد.

    گفتنی است کانون 67 اثر اعضای خود را در مراکز سراسر کشور به یازدهمین مسابقه نقاشی «مجله دنیای هنر» در کشور اسلوونی ارسال کرده  بود.

 

نشان طلایی، جایزه‌ای از مصر برای کودک نقاش ایرانی

دختر 8 ساله ایرانی با به تصویر کشیدن اهرام ثلاثه، نشان طلایی و دیپلم افتخار مسابقه بین‌المللی نقاشی کودکان مصر را از آن خود کرد.

            به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ملیکا ربیعی کودک هنرمند تهرانی که پیشتر نیز در چند مسابقه بین‌المللی موفق به دریافت جایزه شده بود، در نقاشی خود نمادهایی از تمدن کهن و باستان مصر در کنار رود نیل را در حالی که دو گردشگر از آن دیدن می‌کنند به تصویر کشیده است.

 موضوع این مسابقه، «مصر از نگاه کودکان جهان» بود که توسط وزارت فرهنگ کشور مصر برگزار شد.

 

نمایش فیلم ایرانی آلبوم در تلویزیون چین

فیلم آلبوم به کارگردانی رضا حیدرنژاد در جشنواره بین‌المللی فیلم‌های تلویزیونی شانگهای در کشور چین به نمایش گذاشته می‌شود.

 

       به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این فیلم نیمه بلند ایرانی در بخش جنبی «ویترین جشنواره» شانگهای حضور دارد که هدف از برگزاری آن تقویت صلح و دوستی و همکاری و تبادل نظر برشمرده شده است.

       دوازدهمین جشنواره شانگهای از روز 27 خرداد آغاز شده و تا 31 خرداد به کار خود در کشور چین با بخش‌های مختلف «جایزه ماگنولیا» ، ویترین، مسابقه بین‌المللی برنامه‌های تلویزیونی، بازار بین‌المللی فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی، بازار بین‌المللی تجهیزات تلویزیونی و سینمایی و رادیویی و مجمع تلویزیونی ماگنولیا ادامه می‌دهد.

       بر اساس این گزارش همچنین فیلم آلبوم قرار است در روزهای آتی از شبکه تلویزیونی چین نیز در یک نوبت پخش شود.  

       فیلم آلبوم از جمله فیلم‌های موفق ایرانی است که بارها در جشنواره‌های معتبر بین‌المللی به نمایش در آمده است که حاصل آن دریافت پنج جایزه از جشنواره‌های اشلینگل آلمان، هوستون امریکا، کرالا و حیدرآباد هند و جشنواره فیلم قبرس است.

       زنده‌یاد رضا سعیدی بازیگر سینما و تلویزیون در این فیلم نقش‌آفرینی کرده است.

تصاویری از این فیلم در بخش پیوست خبر قابل مشاهده است.

 

فیلم آتش‌نشان کوچک به مرحله تدوین رسید

 تدوین فیلم آتش‌نشان کوچک تازه‌ترین فیلم کوتاه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به کارگردانی مهران ملکوتی آغاز شده است.

  به گزارش روابط عمومی کانون، این فیلم 35 میلی‌متری پس از پایان مرحله فیلم‌برداری بر روی میز تدوین قرار گرفته است و کار ساخت آن تا یک ماه آینده پایان می‌گیرد.

       آتش‌نشان کوچک داستان کودک بیماری است که مادر از او در بیمارستان مراقبت می‌کند و شاید تا چند روز بعد بیشتر زنده نباشد، پسر بچه آرزو دارد که روزی آتش‌نشان شود و مادر برای برآ‌ورده کردن این آرزوی فرزندش به یک ایستگاه آتش‌نشانی مراجعه می‌کند.

       در این فیلم پوریا پرستویی در نقش کودک خردسال به ایفای نقش پرداخته است و هنگامه قاضیانی، فرهاد قائمیان، حمید پگاه، سپیده پهلوان‌زاده و داوود حسنی با بازی‌گردانی شیلا رشیدیان نقش‌آفرینی کرده‌اند.

       همچنین علاوه بر مهران ملکوتی نویسنده و کارگردان، از محمدرضا کریمی‌صارمی به عنوان مجری طرح و از محمد طلوع به عنوان مدیر تولید، علی ملاقلی‌پور برنامه‌ریز و دستیار کارگردان، محمد فراهانی دستیار کارگردان،‌ زهرا داوودنژاد منشی صحنه، فرشاد محمدی مدیر فیلم‌برداری،‌ ماریا حاجیها طراح چهر‌پردازی و شیوا رشیدیان طراح صحنه و لباس نام برده شده است.

       طراحی جلوه‌های ویژه، صدابرداری صحنه و عکاسی و فیلم‌برداری پشت صحنه فیلم را نیز جواد شریفی، امیر نوبخت و محسن سیدی بر عهده داشته‌اند.

       گفتنی است کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان تهیه کننده در مراحل ساخت این فیلم از همکاری سازمان آتش‌نشانی، دانشگاه علوم پزشکی تهران، بیمارستان فیروز‌آبادی، حسینیه سیدالشهدا، نیروی انتظامی و مؤسسه ناجی هنر بهره برده است.

 

منبع : kanoonparvaresh.com

نقاشی‌های کودکان جهان در تهران

با موضوع سرزمین من و رنگین‌کمان به نمایش گذاشته می‌شود

                                                                         نقاشی‌های کودکان جهان در تهران

رنگین‌کمانی از نقاشی‌های کودکان جهان به دیوارهای مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جلوه‌ای ویژه خواهد بخشید.

   به گزارش روابط عمومی کانون، آثار بیش از 320 کودک و نوجوان ایرانی و خارجی از 19 کشور جهان در قالب نمایشگاه چهارمین مسابقه بین‌المللی نقاشی کودکان تهران طی روزهای 1 لغایت 11 تیر در تهران به نمایش گذاشته خواهد شد.

       این کودکان برگزیده با نقاشی‌های زیبای خود با موضوع «سرزمین من و رنگین‌ کمان» و موضوع آزاد آثار خود را برای شرکت در مسابقه بین‌المللی نقاشی به تهران ارسال کرده بودند و نقاشی‌های آنها خود از میان 5379 اثر انتخاب شده است که در روز پایانی نمایشگاه به آنها نشان‌ها و جوایزی اهدا خواهد شد.

       بر این اساس 40 اثر نقاشی با رأی هیأت داوران این مسابقه حایز رتبه اول و دریافت نشان طلا، 93 اثر حایز رتبه دوم و نشان نقره و 188 اثر حایز رتبه سوم و نشان برنز شده است.

       داوران این مسابقه بین‌المللی شامل سیدمهدی صالح‌مجتهد، محمدعلی کشاورز، محمدحسین صلواتیان، ایرج داداشی و لیندا ولفزگروبر از اتریش همچنین دو اثر نقاشی یک کودک ایرانی و یک کودک ویتنامی را به عنوان برندگان ویژه معرفی کرده‌اند.

       این گزارش می‌افزاید در چهارمین مسابقه بین‌المللی دو سالانه نقاشی کودکان و نوجوانان تهران که فراخوان آن سال قبل با هدف آشنا ساختن کودکان با فرهنگ، آداب و رسوم کشورهای دیگر منتشر شده بود در مجموع 1893 اثر از کشورهای یونان، صربستان و مونته‌نگرو، کویت، اسلواک، مقدونیه، لهستان، اسلوونیا، هنگ‌کنگ، سری‌لانکا،‌ افغانستان، ویتنام، اندونزی، هندوستان، بلغارستان، قزاقستان، اکراین، بلاروس، ازبکستان و پاکستان و 3486 اثر از ایران به دبیرخانه مسابقه ارسال شد.

       در نمایشگاه این مسابقه بین‌المللی علاوه بر نمایش نقاشی‌ها همچنین کارگاه‌های هنری برای پرورش خلاقیت بازدید کنندگان برپا خواهد شد و عکاسی از کودکان نیز از برنامه‌های جنبی این نمایشگاه به شمار می‌رود.

       همچنین چند تن از کارشناسان هنری در ساعت‌هایی از زمان برپایی نمایشگاه، پاسخ‌گوی سؤال‌های خانواده‌ها در مورد نحوه ارایه آموزش‌های هنری به کودکان و چگونگی پرورش خلاقیت‌های ذوقی و هنری آنها خواهند بود.

       چهارمین نمایشگاه بین‌المللی نقاشی تهران صبح روز اول تیر در مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون واقع در خیابان حجاب گشایش خواهد یافت و تا 11 تیر طی ساعات 9 تا 12 و 14 تا 18 ادامه خواهد داد.

افتخارآفرینی 4 کودک ایرانی در مسابقه بین المللی مقدونیه

نقاشی‌های چهار کودک و نوجوان ایرانی در بیست و چهارمین مسابقه بین‌المللی نقاشی بیتولا در کشور مقدونیه مورد تقدیر قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در این مسابقه هنری که با موضوع آزاد برگزار شد، ابوالفضل نوذری کودک پنج ساله تهرانی دیپلم افتخار زرین این رقابت را از آن خود کرد و ماه‌منیر هوایی 8 ساله از تهران، محدثه مکی 6 ساله از تهران و ماریه آق 15 ساله از گنبد کاووس نیز موفق به دریافت دیپلم افتخار شدند.

       همچنین برگزار کنندگان این رقابت هنری با اهدا یک دیپلم افتخار زرین از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به دلیل مشارکت فعال در این مسابقه قدردانی کردند.

       کانون آثار 50 کودک و نوجوان ایرانی را در این رقابت شرکت داده بود.

منبع: kanoonparvaresh.com

«دوست عزیز، رفیق لذیذ» تنها نماینده ایران در جشنواره فیلم هوسکا

     فیلم پویانمایی«دوست عزیز، رفیق لذیذ» به کارگردانی هادی یقین‌لو تنها نماینده سینمای ایران در سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه هوسکا در اسپانیا خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این فیلم روز جمعه 26 خرداد در شهر هوسکا در بخش مسابقه جشنواره به نمایش گذاشته خواهد شد.

       در جشنواره هوسکا آثار سینمایی بیش از 35 کشور جهان طی روزهای 18 لغایت 27 خرداد نمایش داده می‌شود که حضور آثاری از کشورهای صاحب سبک در عرصه هنر انیمیشن مانند چک، اسلواکی، مجارستان، لهستان، صربستان، فرانسه، انگلستان، کانادا و امریکا بر اعتبار جشنواره افزوده است.

       همچنین علاوه بر ایران کشورهای ایتالیا، اسپانیا، دانمارک، کروواسی، کره جنوبی، ژاپن، مکزیک، برزیل، کوبا، آلمان، پرتغال، آرژانتین، اطریش، سوئیس، نروژ، آفریقای جنوبی، بلژیک، هلند، مصر، آلبانی، سوئد، ترکیه، رومانی، اوکراین، ایسلند، یونان و لهستان در این جشنواره با ارایه آثاری حضور دارند.

       جشنواره فیلم هوسکا از بخش مسابقه‌ فیلم‌های کوتاه بین‌المللی مستند اروپا، کوتاه آمریکا و چشم‌انداز با نمایش 20 سال سینمای آموزشی تشکیل شده، ضمن این که ویژه برنامه‌هایی نیز در این جشنواره با موضوع ستارگان، موسیقی و سینما، سینمای جدید، فیلم‌های ویژه کودکان اروپا و نمونه‌ای از سینمای اروپا تدارک دیده شده است.

       گفتنی است فیلم «دوست عزیز، رفیق لذیذ» به شیوه پویانمایی رایانه‌ای در جریان به تصویر کشیدن کشمکش یک کلاغ و مداد تصاویری زیبا را به نمایش می‌گذارد و طی آن با شیوه‌ای غیرمستقیم علاوه بر انتقال برخی مفاهیم آموزشی، فضایی شاد و شیطنت‌آمیز را برای کودکان فراهم می‌آورد.

منبع: kanoonparvaresh.com

انتشار بیش از 20 کتاب برای معرفی حضرت امام (ره) به کودکان

 انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان طی 17 سال گذشته بیش از 20 عنوان کتاب با هدف معرفی شخصیت، سیره و مبارزات حضرت امام خمینی(ره) منتشر کرده است.

     به گزارش روابط عمومی کانون، این کتاب‌ها به صورت عمده در سال‌های پس از رحلت بنیان‌گذار جمهوری اسلامی بخشی از خاطرات همراهان آن امام و سیره، روش و شخصیت و مبارزات بی‌مانند ایشان برای سرنگونی رژیم ستم‌شاهی و استقرار جمهوری اسلامی را به کودکان و نوجوانان معرفی کرده است.

       برخی از این آثار مانند «خورشید در کوچ»، «آب و مهتاب»، «خاطرات مه گرفته»، «گل‌های باغ خاطره»، «امام آمد» و «آخرین هجرت» به صورت مستقیم زندگی حضرت امام(ره) را مورد توجه قرار می‌دهد و کودکان را با سیره، اخلاق و مبارزات ایشان آشنا می‌سازد.

       کتاب‌های دیگری نیز مانند «و حرکت آغاز می‌شود»، «ایستگاه»، «نیمکت‌های پاییزی»،‌ «فرهنگ‌نامه انقلاب اسلامی»، «زیر بار ستم نمی‌کنیم زندگی»،‌ «شاه مقوایی»، «زمستان سبز»،‌ «درود بر برادر ارتشی»، «در طلوع آزادی»،‌ «بیز بوشاهی استمیروخ» و «آن جمعه» مبارزات مردم ایران را برای سرنگونی حکومت پهلوی و برپایی جمهوری اسلامی و نقش کلیدی حضرت امام(ره) در رهبری مبارزات را برای کودکان تشریح می‌کند.

       نویسندگان و شاعرانی مانند مریم جمشیدی، نورا حق‌پرست، حمیدرضا شاه‌آبادی،‌ حسین احمدی، جعفر ابراهیمی، اسدا... شعبانی، شکوه قاسم‌نیا، افشین اعلاء و مرجان فولادوند این آثار را برای کودکان و نوجوانان به رشته تحریر در آورده‌اند.

       گفتنی است در سال‌های اخیر مجموعه گزیده‌های از اشعار حضرت امام خمینی‌(ره) نیز توسط کانون در قالب کتابی با عنوان «جان جهان» برای نوجوانان منتشر شده است.

منبع : kanoonparvaresh.com

آغاز جشنواره فیلم زلین در چک با سه فیلم ایرانی

فیلم بازگشت به خانه ساخته بهزاد فراهت

آغاز جشنواره فیلم زلین در چک با سه فیلم ایرانی

جشنواره بین‌المللی فیلم زلین در کشور چک سه فیلم ایرانی را در بخش‌های مختلف خود به نمایش می‌گذارد.
 به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، فیلم پویانمایی «بازگشت به خانه» به کارگردانی بهزاد فراهت در بخش مسابقه این جشنواره که از روز 7 لغایت 13 خرداد در کشور چک برگزار می‌شود به نمایش در خواهد آمد.
 همچنین فیلم‌های بلند و زنده «مرثیه برف» ساخته جمیل رستمی و «کوچه‌های باریک» ساخته علی زمانی عصمتی نیز از دیگر فیلم‌های شرکت کننده در این جشنواره خواهند بود.
 چهل و ششمین دوره جشنواره فیلم زلین از بخش‌هایی مانند فیلم‌های بلند، فیلم‌های پویانمایی، فیلم‌های اول اروپا، فیلم‌های دانشجویی، چشم‌انداز، مجمع فیلم اتریش، فیلم‌های ساخته شده توسط کودکان نابینا با عنوان شوق آفرینش و هنر فیلم‌برداری روسیه تشکیل شده است.
 فیلم بازگشت به خانه داستانی یک خطی و ساده برای یادآوری این نکته است که توجه به طبیعت راهنمای رسیدن به خانه یا همان اصل وجود ماست.
 بهزاد فراهت این فیلم را بر اساس فیلم‌نامه‌ای از محمدامین الشریعه و ناصر فراهت در 12 دقیقه به صورت پویانمایی رایانه‌ای ساخته و طی آن داستان بچه‌ خارپشتی را که در میان خانواده خود به طبیعت توجه خاصی دارد به تصویر کشیده است.
 بچه خارپشت این داستان با هر صدا، حرکت و زیبایی طبیعت، مجذوب آن می‌شود و با استفاده از کنجکاوی خود در روزی که مه غلیظی مسیر حرکت آنها را پوشانیده است با کمک گرفتن از صداها و نشانه‌های طبیعت مسیر بازگشت به خانه را می‌یابد.
 گفتنی است در دوره پیشین این جشنواره فیلم ژنرال و بادبادک ساخته محمدعلی سلیمان‌زاده موفق شد، جایزه ویژه تماشاگران برای بهترین فیلم پویانمایی را از آن خود سازد.
 
خبر های مرتبط:
 

منبع : kanoonparvaresh.com

برپایی ایستگاه نقاشی در بوشهر

                                   

    به مناسبت گرامیداشت سالروز آزاد سازی خرمشهر و زنده نگه داشتن یاد و خاطره رشادت های مردم غیور این دیار ، چهارشنبه سوم خرداد ماه 85  در محل گالری سینما تئاتر کانون بوشهر ایستگاه نقاشی بر پا شد.

     در این ایستگاه که با استقبال بسیار خوب کودکان و نوجوانان عضو کانون بوشهر و والدین این عزیزان همراه گردید. اعضاء قبل خلق آثار هنری خود به قصه ای زیبا که توسط یکی از مربیان مرکز بوشهر با موضوع خرمشهر و رشادت های زنان ، مردان و کودکان خرمشهری و تهاجم رژیم عراق اجرا شد گوش فرا دادند. در ادامه، بچه ها که تقریباً از تمامی گرو های سنی بودند ، به یاد این روز بزرگ نقاشی های زیبایی را کشیدند. در نقاشی های زیبای بچه ها بیشتر تصاویری از پیروزی رزمندگان اسلام و جنگ افزار هایی مثل تانک و هواپیما و بال گرد ، جنگ رزمندگان اسلام با نیروهای عراقی و اروند رود دیده می شد. در پایان به 10 نفر از کسانی که زیباترین نقاشی را کشیده بودند جوایزی اهداء گردید.

جشن سالروز فتح خرمشهر

     به مناسبت سالروز آزاد سازی خرمشهر عزیز به دست رزمندگان رشید اسلام ویژ برنامه های متنوعی توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بوشهر در محل سینما کانون برگزار شد.

در ابتدای این مراسم ، خانم اشکانی – مدیر کانون پرورش فکری استان – که خود خرمشهری می باشد و تجاوز رژیم عراق به خرمشهر را از نزدیک دیده است ، بصورت قصه رشادت های رزمندگان اسلام و مقاومت مردم غیور خرمشهر طی 31 روز و با دست خالی در برابر رژیم تا دندان مسلح بعث عراق را که از جانب قدرتهای مستکبر حمایت می شد ، تشریح کرد . ایشان در خصوص رزمندگانی که در راه آزاد سازی و دفاع ازخرمشهر  ، از خود رشادت نشان دادند ، همچون شهیدان محمد جهان آرا ، محمد نورایی ، سعید بزرگی ، بهروز مرادی و … مطالبی ارائه نمود. وی در ادامه افزود: شهدا بر گردن ما حق بسیاری دارند و کودکان ، نوجوانان و جوانان این مرز و بوم می بایست با هوشیاری و تحصیل علم ، گذشت و فداکاری ، پیروی از خط ولایت فقیه و امام راحل و همچنین نماز خواندن در برابر تهاجم فرهنگی دشمن مقابله کرده ، پوزه استکبار جهانی را  به زمین بمالند و هر لحظه برای دفاع از کشور آماده باشند. در ادامه این مراسم کودکان و نوجوانان بوشهری که به اتفاق والدین خود آمده بودند با صلوات حمایت خود را از آرمانهای بزرگ انقلاب ابراز داشته برای شادی ارواح مطهر شهدا فاتحه نثار کردند .

                              

    یکی از مربیان کانون که خود را ملبس به لباس مقدس بسیج نموده بود ضمن قرائت شعر های زیبا مجری گری برنامه را بر عهده داشت.

    اجرای نمایش عروسکی قطعات گم شده توسط اعضاء نوجوان از دیگر برنامه های این مراسم بود. داستان این نمایش در خصوص وسایل بازمانده از شهدا می باشد که از دوران جنگ به جای مانده و در کنار آنها یک مین عراقی نیز وجود دارد. بچه ها برای بازدید مناطق جنگی به آنجا می آیند که پوتین ، عینک ، خنجر ، دوربین و رادیو که هرکدام با لهجه یکی از مناطق ایران صحبت می کنند با فدا کردن خود مین عراقی را از بین می برند و با این کار جان بچه ها را نجات می دهند.

                                                       

    مسابقه حضوری بازی با کلمات و مسابقه کتبی ادبی با موضوع آزاد سازی خرمشهر و پخش فیلم از دیگر برنامه های این مراسم بود.