.

.

.

.

جشن سالروز فتح خرمشهر

     به مناسبت سالروز آزاد سازی خرمشهر عزیز به دست رزمندگان رشید اسلام ویژ برنامه های متنوعی توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بوشهر در محل سینما کانون برگزار شد.

در ابتدای این مراسم ، خانم اشکانی – مدیر کانون پرورش فکری استان – که خود خرمشهری می باشد و تجاوز رژیم عراق به خرمشهر را از نزدیک دیده است ، بصورت قصه رشادت های رزمندگان اسلام و مقاومت مردم غیور خرمشهر طی 31 روز و با دست خالی در برابر رژیم تا دندان مسلح بعث عراق را که از جانب قدرتهای مستکبر حمایت می شد ، تشریح کرد . ایشان در خصوص رزمندگانی که در راه آزاد سازی و دفاع ازخرمشهر  ، از خود رشادت نشان دادند ، همچون شهیدان محمد جهان آرا ، محمد نورایی ، سعید بزرگی ، بهروز مرادی و … مطالبی ارائه نمود. وی در ادامه افزود: شهدا بر گردن ما حق بسیاری دارند و کودکان ، نوجوانان و جوانان این مرز و بوم می بایست با هوشیاری و تحصیل علم ، گذشت و فداکاری ، پیروی از خط ولایت فقیه و امام راحل و همچنین نماز خواندن در برابر تهاجم فرهنگی دشمن مقابله کرده ، پوزه استکبار جهانی را  به زمین بمالند و هر لحظه برای دفاع از کشور آماده باشند. در ادامه این مراسم کودکان و نوجوانان بوشهری که به اتفاق والدین خود آمده بودند با صلوات حمایت خود را از آرمانهای بزرگ انقلاب ابراز داشته برای شادی ارواح مطهر شهدا فاتحه نثار کردند .

                              

    یکی از مربیان کانون که خود را ملبس به لباس مقدس بسیج نموده بود ضمن قرائت شعر های زیبا مجری گری برنامه را بر عهده داشت.

    اجرای نمایش عروسکی قطعات گم شده توسط اعضاء نوجوان از دیگر برنامه های این مراسم بود. داستان این نمایش در خصوص وسایل بازمانده از شهدا می باشد که از دوران جنگ به جای مانده و در کنار آنها یک مین عراقی نیز وجود دارد. بچه ها برای بازدید مناطق جنگی به آنجا می آیند که پوتین ، عینک ، خنجر ، دوربین و رادیو که هرکدام با لهجه یکی از مناطق ایران صحبت می کنند با فدا کردن خود مین عراقی را از بین می برند و با این کار جان بچه ها را نجات می دهند.

                                                       

    مسابقه حضوری بازی با کلمات و مسابقه کتبی ادبی با موضوع آزاد سازی خرمشهر و پخش فیلم از دیگر برنامه های این مراسم بود.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد