.

.

.

.

آغاز جشنواره فیلم زلین در چک با سه فیلم ایرانی

فیلم بازگشت به خانه ساخته بهزاد فراهت

آغاز جشنواره فیلم زلین در چک با سه فیلم ایرانی

جشنواره بین‌المللی فیلم زلین در کشور چک سه فیلم ایرانی را در بخش‌های مختلف خود به نمایش می‌گذارد.
 به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، فیلم پویانمایی «بازگشت به خانه» به کارگردانی بهزاد فراهت در بخش مسابقه این جشنواره که از روز 7 لغایت 13 خرداد در کشور چک برگزار می‌شود به نمایش در خواهد آمد.
 همچنین فیلم‌های بلند و زنده «مرثیه برف» ساخته جمیل رستمی و «کوچه‌های باریک» ساخته علی زمانی عصمتی نیز از دیگر فیلم‌های شرکت کننده در این جشنواره خواهند بود.
 چهل و ششمین دوره جشنواره فیلم زلین از بخش‌هایی مانند فیلم‌های بلند، فیلم‌های پویانمایی، فیلم‌های اول اروپا، فیلم‌های دانشجویی، چشم‌انداز، مجمع فیلم اتریش، فیلم‌های ساخته شده توسط کودکان نابینا با عنوان شوق آفرینش و هنر فیلم‌برداری روسیه تشکیل شده است.
 فیلم بازگشت به خانه داستانی یک خطی و ساده برای یادآوری این نکته است که توجه به طبیعت راهنمای رسیدن به خانه یا همان اصل وجود ماست.
 بهزاد فراهت این فیلم را بر اساس فیلم‌نامه‌ای از محمدامین الشریعه و ناصر فراهت در 12 دقیقه به صورت پویانمایی رایانه‌ای ساخته و طی آن داستان بچه‌ خارپشتی را که در میان خانواده خود به طبیعت توجه خاصی دارد به تصویر کشیده است.
 بچه خارپشت این داستان با هر صدا، حرکت و زیبایی طبیعت، مجذوب آن می‌شود و با استفاده از کنجکاوی خود در روزی که مه غلیظی مسیر حرکت آنها را پوشانیده است با کمک گرفتن از صداها و نشانه‌های طبیعت مسیر بازگشت به خانه را می‌یابد.
 گفتنی است در دوره پیشین این جشنواره فیلم ژنرال و بادبادک ساخته محمدعلی سلیمان‌زاده موفق شد، جایزه ویژه تماشاگران برای بهترین فیلم پویانمایی را از آن خود سازد.
 
خبر های مرتبط:
 

منبع : kanoonparvaresh.com

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد