.

.

.

.

«دوست عزیز، رفیق لذیذ» تنها نماینده ایران در جشنواره فیلم هوسکا

     فیلم پویانمایی«دوست عزیز، رفیق لذیذ» به کارگردانی هادی یقین‌لو تنها نماینده سینمای ایران در سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه هوسکا در اسپانیا خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این فیلم روز جمعه 26 خرداد در شهر هوسکا در بخش مسابقه جشنواره به نمایش گذاشته خواهد شد.

       در جشنواره هوسکا آثار سینمایی بیش از 35 کشور جهان طی روزهای 18 لغایت 27 خرداد نمایش داده می‌شود که حضور آثاری از کشورهای صاحب سبک در عرصه هنر انیمیشن مانند چک، اسلواکی، مجارستان، لهستان، صربستان، فرانسه، انگلستان، کانادا و امریکا بر اعتبار جشنواره افزوده است.

       همچنین علاوه بر ایران کشورهای ایتالیا، اسپانیا، دانمارک، کروواسی، کره جنوبی، ژاپن، مکزیک، برزیل، کوبا، آلمان، پرتغال، آرژانتین، اطریش، سوئیس، نروژ، آفریقای جنوبی، بلژیک، هلند، مصر، آلبانی، سوئد، ترکیه، رومانی، اوکراین، ایسلند، یونان و لهستان در این جشنواره با ارایه آثاری حضور دارند.

       جشنواره فیلم هوسکا از بخش مسابقه‌ فیلم‌های کوتاه بین‌المللی مستند اروپا، کوتاه آمریکا و چشم‌انداز با نمایش 20 سال سینمای آموزشی تشکیل شده، ضمن این که ویژه برنامه‌هایی نیز در این جشنواره با موضوع ستارگان، موسیقی و سینما، سینمای جدید، فیلم‌های ویژه کودکان اروپا و نمونه‌ای از سینمای اروپا تدارک دیده شده است.

       گفتنی است فیلم «دوست عزیز، رفیق لذیذ» به شیوه پویانمایی رایانه‌ای در جریان به تصویر کشیدن کشمکش یک کلاغ و مداد تصاویری زیبا را به نمایش می‌گذارد و طی آن با شیوه‌ای غیرمستقیم علاوه بر انتقال برخی مفاهیم آموزشی، فضایی شاد و شیطنت‌آمیز را برای کودکان فراهم می‌آورد.

منبع: kanoonparvaresh.com

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد