.

.

.

.

انتشار بیش از 20 کتاب برای معرفی حضرت امام (ره) به کودکان

 انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان طی 17 سال گذشته بیش از 20 عنوان کتاب با هدف معرفی شخصیت، سیره و مبارزات حضرت امام خمینی(ره) منتشر کرده است.

     به گزارش روابط عمومی کانون، این کتاب‌ها به صورت عمده در سال‌های پس از رحلت بنیان‌گذار جمهوری اسلامی بخشی از خاطرات همراهان آن امام و سیره، روش و شخصیت و مبارزات بی‌مانند ایشان برای سرنگونی رژیم ستم‌شاهی و استقرار جمهوری اسلامی را به کودکان و نوجوانان معرفی کرده است.

       برخی از این آثار مانند «خورشید در کوچ»، «آب و مهتاب»، «خاطرات مه گرفته»، «گل‌های باغ خاطره»، «امام آمد» و «آخرین هجرت» به صورت مستقیم زندگی حضرت امام(ره) را مورد توجه قرار می‌دهد و کودکان را با سیره، اخلاق و مبارزات ایشان آشنا می‌سازد.

       کتاب‌های دیگری نیز مانند «و حرکت آغاز می‌شود»، «ایستگاه»، «نیمکت‌های پاییزی»،‌ «فرهنگ‌نامه انقلاب اسلامی»، «زیر بار ستم نمی‌کنیم زندگی»،‌ «شاه مقوایی»، «زمستان سبز»،‌ «درود بر برادر ارتشی»، «در طلوع آزادی»،‌ «بیز بوشاهی استمیروخ» و «آن جمعه» مبارزات مردم ایران را برای سرنگونی حکومت پهلوی و برپایی جمهوری اسلامی و نقش کلیدی حضرت امام(ره) در رهبری مبارزات را برای کودکان تشریح می‌کند.

       نویسندگان و شاعرانی مانند مریم جمشیدی، نورا حق‌پرست، حمیدرضا شاه‌آبادی،‌ حسین احمدی، جعفر ابراهیمی، اسدا... شعبانی، شکوه قاسم‌نیا، افشین اعلاء و مرجان فولادوند این آثار را برای کودکان و نوجوانان به رشته تحریر در آورده‌اند.

       گفتنی است در سال‌های اخیر مجموعه گزیده‌های از اشعار حضرت امام خمینی‌(ره) نیز توسط کانون در قالب کتابی با عنوان «جان جهان» برای نوجوانان منتشر شده است.

منبع : kanoonparvaresh.com

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد