.

.

.

.

با معرفی آثار برگزیده جشن عروسک های قصه در کرمانشاه پایان یافت

جشن شاد نمایشگران عروسکی نهمین جشنواره نمایش عروسکی مراکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با معرفی برگزیدگان این رقابت هنری و اهداء 22 تندیس و تعدادی لوح تقدیر در کرمانشاه پایان یافت.

به گزارش روابط عمومی کانون، نهمین جشنواره نمایش عروسکی مراکز کانون طی روزهای 2 لغایت 5 بهمن در کرمانشاه برگزار شد و طی آن 26 گروه نمایشی از مربیان و اعضا کانون و دانش‌آموزان کرمانشاهی از 19 استان کشور با اجراء آثار خود لحظه های شیرین و با نشاطی از ورود کودکان به دنیای خیال انگیز عروسکها را در ذهن مردم این شهر تاریخی ثبت کردند.

    هیات داوران جشنواره در پایان از میان 16 گروه نمایشی اعضای کانون سه نمایش «من کجا لالا کنم؟» از استان کرمان،«سیاه و سفید» از استان خراسان و «نخ صورتی کجا؟» از استان تهران و از میان 6 گروه نمایشی مربیان کانون نمایش «بگو مال منه» را از استان کردستان و دربخش آزاد نمایش «جایگاه صفر» را  شایسته دریافت تندیس و لوح تقدیر جشنواره شناختند.

   همچنین در رشته‌های «نویسندگی»، «کارگردانی»، «بازی‌گری»، «طراحی پوستر و بروشور»، «موسیقی»، «طراحی و ساخت عروسک» و «طراحی و اجرای صحنه» در مجموع به 17 برگزیده در بخش های مختلف تندیس و لوح تقدیر اهداء شد.

آثار به اجراء در آمده در کرمانشاه، خود از میان 400 عنوان نمایش ارایه شده به جشنواره های استانی و 69 عنوان نمایش شرکت داده شده در جشنواره های منطقه ای در 6 منطقه کشور برگزیده شده بود.

   5  برگزیده اولین مسابقه نمایش‌نامه‌نویسی نیز در همین آیین که عصر روز پنجم بهمن در کرمانشاه برگزار شد، جوایز خود را شامل تندیس و لوح تقدیر دریافت کردند.

   هیات داوران جشنواره در بیانیه پایانی خود با اشاره به اجرای 400 عنوان نمایش در سال جاری در مراکز کانون از این که جشنواره نمایش عروسکی در نهمین دوره خود ار رشد و پویایی مناسبی برخوردار شده است، اظهار خوشحالی کرده اند.

   این گروه همچنین با تاکید بر اهمیت نمایش عروسکی به عنوان یکی از مهمترین فعالیت های فرهنگی ، ادبی و هنری که طی آن می توان به صورت یکجا مجموعه ای از فعالیت ها را درقالب یک اثر نمایشی به کودکان ارایه داد و خلاقیت های آنان را شکوفا ساخت،جذب مربیان متخصص در این رشته، چاپ و نشر جزوات آموزشی برای مربیان کانون ، تشکیل بایگانی سوابق جشنواره ها و تقویت دبیرخانه جشنواره را به عنوان مهمترین پیشنهادهای خود در بیانیه پایانی مطرح کرده اند.

این گزارش می افزاید: در مراسم پایانی نهمین جشنواره نمایش عروسکی مراکز کانون که در فضایی شاد و خاطره انگیز برگزار شد عروسک های نمایشی پس از 4 روز جنب و جوش با کودکان شرکت کننده در برنامه خداحافظی کردند.

   در این آیین قاسم کریمی معاون فرهنگی کانون نیز طی سخنانی از استقبال هزاران کودک کرمانشاهی از جشنواره و کیفیت بالای آثار ارائه شده اظهار خوشحالی کرد.

این مراسم با برنامه های متنوعی مانند اجرای چند نمایش برگزیده، اجرای موسیقی محلی و میان پرده های نمایشی و طنز پایان بخش نهمین جشنواره نمایش عروسکی مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بود.  
تصاویری از این آیین در بخش پیوست قابل مشاهده است. 
مطالب از سایت kanoonparvaresh.com -عکس از آقای دیزجی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد