.

.

.

.

کودکان و نوجوانان بوشهری آغاز هفته دفاع مقدس را گرامی داشتند

به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای کودک و نوجوان لبنانی در قانا بیش از 3000 کودک و نوجوان بوشهری در سواحل نیلگون خلیج فارس ویژه برنامه های متنوعی را برگزار کردند.

    شهناز اشکانی – مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر – در تشریح این مراسم گفت : اجرای جشن پرواز بادبادک ها از مهمترین برنامه های این مراسم بود . در این جشن با شکوه کودکان و نوجوانان بوشهری در خصوص هفته دفاع مقدس و یاد کودکان مظلوم و شهید لبنانی و محکومیت تجاوز رژیم صهیونیستی به خاک لبنان جملات زیبایی را بر روی بادبادک های خود نوشته و به آسمان فرستادند که در پایان از 5 نفر برتر مراسم تقدیر شد.

 وی برپایی ایستگاه نقاشی روی دیوار  را یکی دیگر از برنامه های پر مخاطب مراسم بر شمرده افزود : در این بخش کودکان و نوجوانان در خصوص دفاع مقدس و مبارزات رزمندگان اسلام نقاشی های زیبایی کشیدند که در پایان از 5 نفر از نقاشان برتر این بخش نیز تقدیر بعمل آمد.

    اشکانی در ادامه افزود: برپایی کارگاه شکل سازی با ماسه و کارگاه ادبی ( نوشتن جملات ادبی بر روی ماسه) و نمایش فیلم های انیمیشن از دیگر برنامه های جذاب این مراسم بود.

    ایشان در پایان هدف از برپایی کلیه این برنامه ها را زنده نگاه داشتن یاد و خاطره رشادت ها و از خود گذشتگی های رزمندگان اسلام در ذهن کودکان و نوجوانان و پرورش حس نوع دوستی با کودکان و نوجوانان مسلمان لبنانی ذکر کرده افزود : حضور پرشور والدین در کنار بچه ها و توجه به استعداد ها و روحیه لطیف این قشر از جامعه و همچنین همکاری با عوامل اجرایی از نقاط عطف این مراسم بود.

    شایان ذکر است در پایان این ویژه برنامه ها یکی از اعضاء نوجوان کانون به نمایندگی از کلیه کودکان و نوجوانان استان بوشهر بیانیه یک صفحه ای مراسم را قرائت کرد .

    در این بیانیه کودکان و نوجوانان استان بوشهر با گرامی داشت هفته دفاع مقدس و پاس داشت ارزشها و آرمانهای رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس ، بر ارواح طیبه شهدا درود فرستادند. آنها آرامش و امنیت کنونی خود را در کشور مدیون ایثارگران ، جانبازان و آزادگانی دانستند که در ایام مبارزه حق علیه باطل تمام وجود خود را نثار ملت کردند.

    کودکان و نوجوانان استان بوشهر در ادامه بیانیه گفتند: مردمی که در دل خود و صدای خود با خداوند هستند ، خداوند نیز با آنها و پشتیبان آنها خواهد بود.

    در پایان این بیانیه بچه ها برای شادی ارواح شهیدان قانا در فلسطین صلوات فرستاده خواستار پایان جنگ و محرومیت در جهان شدند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد