.

.

.

.

درخشش فیلم ایرانی «مادربزرگ پرنده» در جشنواره ستاره‌های شرق

فیلم پویانمایی ایرانی مادربزرگ پرنده در اولین حضور بین‌المللی، جایزه نخست چهارمین جشنواره ستاره‌های شرق آلماتی در قزاقستان را به خود اختصاص داد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این فیلم به شیوه انیمیشن کاغذی با کارگردانی فاطمه گودرزی از جمله تازه‌ترین فیلم‌های کانون است که در نخستین حضور بین‌المللی خود به صورت مشترک با یک فیلم از کشور چک این جایزه را دریافت کرد.

   در این جشنواره 16 فیلم دیگر ایرانی طی روزهای 18 لغایت 22 شهریور به نمایش درآمد که علاوه بر این فیلم، دو فیلم دیگر با نام‌های «دوست عزیز و رفیق لذیذ» ساخته هادی یقین‌لو و «ماه بود و روباه» بابک نظری نیز در بخش مسابقه حضور داشتند.  

   13 اثر سینمایی دیگر هم در بخش ویژه سینمای ایران در این جشنواره نمایش داده شد.

   در فیلم 12 دقیقه‌ای مادربزرگ پرنده از فاطمه گودرزی به عنوان نویسنده، طراح و کارگردان، محمدرحیم بختیاری فیلم‌بردار و نیما حسن‌زاده آهنگ‌ساز نام برده شده است.

   این فیلم بدون کلام، داستان مادربزرگ پرنده‌ای است که به خانه‌ای وارد می‌شود ولی کودک تمایلی به برقراری ارتباط با او نشان نمی‌دهد اما مادربزرگ دوستانی دارد که توجه او را برمی‌انگیزد.

   چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم ستاره‌های شرق با هدف حمایت از فیلم‌سازان جوان طی روزهای 18 لغایت 22 شهریور در بخش‌های سینمایی بلند، فیلم‌های کوتاه، فیلم‌های مستند و پویانمایی و بخش جنبی ویژه سینمای ایران در آلماتی پایتخت کشور قزاقستان برپا شده بود.

تصاویر دیگری از این فیلم را در بخش پیوست خبر ببینید.

 

منبع:kanoonparvaresh.com

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد