.

.

.

.

دهمین جشنواره استانی تئاتر عروسکی در بوشهر برگزار شد

« به یاد کودکان قانا»

 دهمین جشنواره استانی تئاتر عروسکی در بوشهر برگزار شد

با شرکت 11 گروه نمایش عروسکی اعضاء و مربیان مراکز فرهنگی هنری کانون از سراسر استان ، دهمین جشنواره استانی تئاتر عروسکی در بوشهر بر گزار شد .

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این جشنواره 70 کودک و نوجوان در قالب 11 گروه نمایش از سراسر استان در روز شنبه 25 شهریور ماه به رقابت پرداختند . از مجموع 11 گروه شرکت کننده 10 گروه از اعضاء دختر و یک گروه از اعضاء پسر تشکیل شده بود . با توجه به سال پیامبر اعظم و تجاوز رژیم صهیونیستی به خاک لبنان بیشتر نمایش های جشنواره امسال به این دو موضوع اختصاص داشت .

شهناز اشکانی  -مدیر کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان بوشهر - در مراسم پایانی جشنواره استانی تئاتر عروسکی که آقای کشاورز - مدیر کل سیاسی انتظامی استان- نیز حضور داشت   گفت : این جشنواره به یاد شهدا و جانبازان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس و کودکان مظلوم قانا برگزار شده است .

    اشکانی در ادامه افزود : تمامی نمایش ها بر گرفته از فعالیتهای کودکان و نوجوانان در مراکز فرهنگی هنری کانون می باشد . نمایشنامه نویسی ، عروسک سازی ، موسیقی ، عروسک گردانی ، نور پردازی و ... همه توسط خود بچه ها و با نظارت مربیان کانون صورت می گیرد . وی سطح کیفی کارهای امسال را در مقایسه با نمایش های سال قبل بسیار مطلوب ارزیابی کرده  افزود: کودکان و نوجوانان استان نسبت به گذشته جهش خوبی داشتند ، سطح نمایش های امسال بسیار بالا و نزدیک بهم بود که این امر ، کار داوری و انتخاب نمایش های برتر را مشکل می کرد . وی بن راکو ، میله ای ، دستکشی و سایه ای را از مهمترین شیوه های نمایش ها نام برد . گفت : کودکان و نوجوانان بوشهری برای اولین بار در استان نمایش عروسکی بن راکو به سبک ماوراء بنفش را اجرا کردند که بسیار مورد توجه بچه ها واقع شد .

اشکانی نمایش را جزیی از زندگی ما دانسته افزود: بسیاری از پیام های اخلاقی و تربیتی ، آداب و رسوم و سنن و از همه مهمتر ارزشهای هر جامعه را می توان با استفاده از نمایش عروسکی به بچه ها انتقال داد . وی همچنین یادآور شد نمایش عروسکی بازی با عروسک برای خنداندن بچه ها نیست ، بلکه عروسکها دارای یک شخصیت هستند .

 

                                                                                     

 

در این جشنواره نمایش های گلاب ، هدی ، صندوقچه راز ، ماجرای آقا روباهه ، چرخش ساعت ، جینگیلی و فینگیلی ، پرنده در قفس ، یه توپ دارم قلقلیه ، چرا اونا بدن ؟ ، برای ترس و عروسک کوکی به ترتیب از شهرهای اهرم ، بوشهر ، بردخون ، برازجان ، خورموج ، جم ، دیر ، دیلم و دو نمایش از گناوه و یک نمایش از کنگان حضور داشتند که در پایان ، با رای هیئت داوران نمایش عروسکی هدی (یک کودک فداکار فلسطینی ) از بوشهر و نمایش یه توپ دارم قلقلیه از دیلم به مرحله منطقه ای راه یافتند .

    هیئت داوران جشنواره دهم خانم ها زهرا پرندک از دیلم ، ملیحه کرمی از بوشهر و سمیه رسولی از اهرم را به ترتیب به عنوان بهترین کارگردان و خانم کبری حسینی از دیلم ، آقای علی بهزادی از بوشهر و خانم سمیه رسولی از اهرم به ترتیب بهترین نویسنده جشنواره معرفی کرد . همچنین خانم مرضیه جمی زاده از گناوه در بخش طراحی صحنه بعنوان برگزیده معرفی شد . در بخش ساخت عروسک ، موسیقی و بروشور نیز به ترتیب خانم زهرا میرزایی خواه از اهرم ، آقای امین حسینی از گناوه و محدثه نجفی اصل از خورموج برگزیده شدند. هیئت داوران جشنواره همچنین به بهترین عروسک گردان هر نمایش نیز لوح تقدیر اهداء کرد .

   جشنواره منطقه ای نمایش عروسکی اواسط آبان ماه در شیراز برگزار خواهد شد . در این جشنواره از مجموع نمایش های راه یافته از استانهای فارس ، بوشهر ، خوزستان ، کهکیلویه و بویر احمد و هرمزگان دو نمایش  به مرحله کشوری راه خواهد یافت .

 

                                                                                     

 

 لازم به ذکر است در مراسم پایانی جشنواره دهم از اعضاء کودک کانون آقای عادل کریمی درشوری برنده دیپلم افتخار و نشان طلایی و خانم آتنا حسن لی برنده دیپلم افتخار و نشان نقره ای جشنواره بین المللی نقاشی رنگین کمان تهران تقدیر بعمل آمد. از استان بوشهر 20 اثر و از سراسر ایران و 19 کشور جهان جمعاً بیش از 5000 اثر به بخش مسابقه این جشنواره معتبر راه یافته بود.

 

 

 

   

نظرات 1 + ارسال نظر
محسن بلوری کاشانی پنج‌شنبه 9 آبان 1387 ساعت 18:48 http://artkashan.blogfa.com

باعرض سلام
مسئول گروه هنری کاشان هستم می خواست یه سر به وبلاگ ما بزنید و در صورت تمایل با هم همکاری داشته باشید. با تشکر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد