.

.

.

.

محسن چینی فروشان:نقاشی زبان مشترک کودکان جهان است

برگزاری مسابقه های نقاشی در سطح جهان فرصت مناسبی است تا کودکان و نوجوانان با یک زبان مشترک با یکدیگر گفت و گو کنند .

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان محسن چینی فروشان مدیر عامل کانون در مراسم اهدای جوایز برگزیدگان چهارمین مسابقه بین المللی نقاشی تهران با بیان این مطلب افزود : این که کودکان جهان حول و حوش  یک موضوع و محور فکر می کنند ، کار می کنند و به خلق اثر دست می زنند خود از دستاوردهای برگزاری این گونه نمایشگاهها به شمار می رود ضمن این که فرصت مناسبی را برای هنرمندان نقاشان و پژوهشگران بزرگسال فراهم می کند تا در زمینه این نقاشی ها به تحقیق دست زنند و ببینند کودکان چگونه فکر می کنند .

            وی ادامه داد : هنر نقاشی به عنوان یک زبان ارتباطی در تاریخ زندگی بشر ریشه داشته است و شاید اولین زبان انسان به شمار می رفته که از طریق آن پیام و اندیشه منتقل می شده است و این نقش ارتباطی همچنان پا برجاست و از اهمیت آن کاسته نشده است .         

         چینی فروشان مسابقه نقاشی کودکان را از حیث تاثیر گذاری بر روی مخاطبین واجد ارزش و اهمیت بالایی دانست و گفت : اگر چه این مسابقه چندان پر سر صدا نیست ولی تاثیر گذاری آن از اغلب جشنواره های فرهنگی بیشتر است .

          مدیر عامل کانون اظهار امیدواری کرد در سالهای آینده به موضوع هایی انتزاعی و انسانی در این دو سالانه    مانند مهربانی وهمکاری و درکنار هم بودن پرداخته شود؛ چرا که فضای ذهن کودکان، خلاقانه و فطری به این موضوع ها نزدیک می شود و آنها را به سمت خلق آثاری ارزشمند  هدایت می کند .

          براساس این گزارش مراسم  اهدای جوایز به 320 برگزیده مسابقه نقاشی تهران در روز 11 تیر ماه در مرکز آفرینش های فرهنگی، هنری کانون برگزار شد و در ابتدای آیین، جواد ارجمندفر مدیر مرکز  گزارشی از روند برگزاری این مسابقه ارائه کرد و گفت: گروه داوری، این آثار برگزیده را از میان نزدیک به 6 هزار اثر کودکان و نوجوانان ایرانی و خارجی انتخاب کرده است .

         در این آیین همچنین محمد علی کشاورز یکی از اعضای گروه داوری با خواندن بیانیه این گروه در سخنانی توضیح داد : آثار شرکت داده شده در این نمایشگاه از قدرت و استحکام بالایی برخوردار بودند که  این ما را امیدوارتر کرد و کودکان بدون این که بخواهند، خود ظرفیتهای درونشان را به لحاظ آمال و خیالها در صحنه نقاشی عرضه کردند و به تصویر کشیدند .

         سخنرانی سفیر کشور ویتنام در تهران بخش پایانی این آیین بود که طی آن نگوین ون هی ضمن قدر دانی از برگزارکنندگان مسابقه و اظهار خوشحالی از حضور گسترده کودکان کشورش در این مسابقه افزود: این فرصت مناسبی را برای همه ما ویتنامی ها، ایرانی ها و همگان در سراسر جهان برای دستیابی به درک بهتر از طریق نقاشی فراهم آورد .

         سفیر ویتنام که کودکان هم میهنش در این رقابت مقام دوم را کسب کرده‌اند، اظهار امیدواری کرد از این پس روابط بین ایران وویتنام  در جهت همکاری های اثر بخش آتی بسیار صمیمانه تر و براساس تفاهم و درک متقابل بیشتر باشد و به توسعه روابط در تمامی زمینه های سیاسی، اجتماعی فرهنگی، اقتصادی و تجاری با محوریت تمایل به صلح ثبات و رفاه در منطقه و در جهان بینجامد.

         گفتنی است با توجه به استقبال کودکان وخانواده های آنها از چهارمین نمایشگاه نقاشی کودکان تهران این نمایشگاه تا روز پنج شنبه 15 تیر ماه تمدید شده است .  

تصاویر دیگری در بخش پیوست خبر قابل مشاهده است.

منبع : kanoonparvaresh.com

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد