.

.

.

.

ایران با سه فیلم پویانمایی در جشنواره معتبر زاگرب حضور دارد

فیلم کشاورز و گاو به کارگردانی فاطمه گودرزی

ایران با سه فیلم پویانمایی در جشنواره معتبر زاگرب حضور دارد

       سینمای ایران با سه فیلم خود در هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم پویانمایی زاگرب در کرواسی شرکت می‌کند.

 به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، جشنواره بین‌المللی زاگرب به لحاظ قدمت، دومین جشنواره فیلم پویانمایی در اروپا به شمار می‌رود و از نظر اعتبار و جایگاه نیز در زمره معتبرین جشنواره‌های فیلم در این عرصه قرار دارد.

       برگزاری این جشنواره در اجلاس سال 1969 آسیفا (سازمان بین‌المللی فیلم پویانمایی) به تصویب رسید و نخستین دوره آن در سال 1972 در زاگرب برگزار شد.

       در هفدهمین دوره برگزاری جشنواره زاگرب فیلم کشاورز و گاو به کارگردانی فاطمه گودرزی از تولیدات کانون در بخش مسابقه بزرگ جشنواره با 68 عنوان فیلم دیگر محصول 27 کشور جهان از جمله انگلستان، ژاپن، امریکا و روسیه رقابت می‌کند.

       همچنین فیلم «کلاغ» به کارگردانی روان‌بخش صادقی در بخش «مسابقه رسانه‌های نو» و فیلم «محبوبه» به کارگردانی علی‌اصغر رسولی نیز در بخش غیررقابتی انیمانیا حضور دارند.

       جشنواره دو سالانه زاگرب طی روزهای 22 لغایت 27 خرداد امسال در چهار بخش رقابتی مسابقه بزرگ، مسابقه فیلم‌های دانشجویی،‌ مسابقه فیلم‌های خاص کودکان و مسابقه رسانه‌های نوین و در سایر بخش‌های جنبی برگزار می‌شود.

       هفدهمین دوره این جشنواره همچنین با جشن ویژه‌ای به مناسبت نیم قرن فعالیت‌ شرکت تولید فیلم زاگرب همراه خواهد بود و در آن برخی از بزرگان سینمای پویانمایی جهان حضور خواهند داشت.

       این شرکت به عنوان برگزار کننده اصلی جشنواره زاگرب از شهرت بالایی در این عرصه برخوردار است و آثار سینمایی آن تاکنون بیش از 400 جایزه بین‌المللی را به خود اختصاص داده و سبک تولیدات آن از چنان اعتباری برخوردار است که در عرصه هنر پویانمایی از آن به عنوان مکتب فیلم زاگرب یاد می‌کنند.

       از جمله تولیدات شرکت تولید فیلم زاگرب کارتون معروف پروفسور بالتازار است که در تلویزیون ایران نیز بارها پخش شده است.

       گفتنی است جشنواره فیلم زاگرب هر دو سال یکبار با حضور هزاران نفر از مشتاقان تماشای بهترین فیلم‌های پویانمایی جهان توسط شرکت تولید فیلم زاگرب با همکاری شهرداری این شهر برگزار می‌شود.

 

منبع : kanoonparvaresh.com

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد