.

.

.

.

علیمراد تجربه‌هایش را در اختیار کودکان قرار می‌دهد

عبدا... علیمراد کارگردان صاحب‌نام سینمای انیمیشن ایران در قالب یک کارگاه آموزش انیمیشن تجربه‌های خود را در اختیار کودکان و نوجوانان قرار می‌دهد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این کارگاه برای نخستین بار در سال‌های اخیر توسط کانون در مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری برپا می‌شود و در آن عبدا... علیمراد خالق انیمیشن «قصه‌های بازار» کودکان، نوجوانان، جوانان و علاقه‌مندان به فراگیری این هنر را با تجربه‌های ارزشمند خود طی بیش از 30 سال فعالیت در این عرصه آشنا می‌سازد.

       کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از جمله مراکزی است که با سابقه نزدیک به 40 سال فعالیت در این عرصه نقش به سزایی در رشد و گسترش این هنر در جامعه و کسب موفقیت‌های داخلی و بین‌المللی در مجامع خاص هنر انیمیشن ایفا کرده است.

       کارگاه انیمیشن کانون در سال‌های گذشته تعدادی از چهره‌های صاحب‌نام امروز این عرصه را تحت آموزش قرار داد که خود علیمراد و هنرمندان شاخص دیگری همچون وجیه‌ا... فردمقدم در میان هنرجویان آن کارگاه قرار داشتند.

       برپایی کارگاه انیمیشن در کانون با هدف آموزش علاقه‌مندان و کمک به رشد و فراگیر شدن این هنر تأثیرگذار در میان خانواده‌ها از بهار امسال کار خود را در مرکز آفرینش‌ها به سرپرستی عبدا... علیمراد آغاز کرده است.

       کارگردان صاحب‌نام فیلم‌های شاخصی همچون «بهادر»، «یکی کم است»، «سپید بالان» و «قصه‌های بازار» که آثار هنری او در جشنواره‌های بین‌المللی و داخلی جوایز متعددی را کسب کرده است در این کارگاه در سه سطح کودکان، مقدماتی و پیشرفته، علاقه‌مندان را با هنر انیمیشن آشنا می‌سازد.

       این کارگاه‌ها با دو تکنیک عروسکی و نقاشی متحرک به صورت جداگانه برگزار خواهد شد.

       به گفته علیمراد در سطح کودکان برای فراگیری هر یک از این دو روش 12 ساعت، در سطح مقدماتی 15 ساعت و در سطح پیشرفته برای عروسکی 21 ساعت و برای نقاشی متحرک 18 ساعت آموزش پیش‌بینی شده است.

       مرکز آفرینش‌های فرهنگی،هنری کانون واقع در خیابان حجاب درنظر دارد این کارگاه‌ها را با شیوه‌های‌دیگر ساخت فیلم‌های انیمیشن توسط هنرمندان صاحب‌نام دیگری مانند وجیه‌ا... فردمقدم و هادی یقین‌لو گسترش دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد