.

.

.

.

فیلم «ماه بود و روباه» از جشنواره قاهره جایزه طلایی گرفت

فیلم ایرانی «ماه بود و روباه» ساخته بابک نظری جایزه طلایی بخش فیلم‌های پویانمایی شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان قاهره را از آن خود ساخت.

 به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این فیلم برجسته سینمای پویانمایی ایران پیشتر در چندین رقابت داخلی و بین‌المللی جوایز متعددی را از آن خود ساخته و نمایش آن در جشنواره‌های مختلف با استقبال کودکان و نوجوانان روبرو شده بود.

       «ماه بود و روباه» طی روزهای 11 لغایت 19 اسفند در جشنواره فیلم کودکان قاهره در کشور مصر در کنار فیلم «پرنده سکوت» ساخته لیسا برجسته با 60 عنوان فیلم دیگر از 27 کشور جهان به رقابت پرداخت که حاصل این حضور موفق دریافت جایزه طلایی این جشنواره معتبر سینمایی بود.

       در جشنواره قاهره همچنین فیلم بلند «ماجراهای اینترنتی»‌ ساخته مشترک دو کشور ایران و مصر نیز به نمایش گذاشته شد.

       در بخش جنبی هم 7 فیلم دیگر از تولیدات کانون به نام‌های «ائتلاف»، «بازگشت به خانه»، «دوست عزیز و رفیق لذیذ»، «ژنرال و بادبادک»، «سفر بیداری»، «بازتاب» و «اردک و کشاورز» هم در معرض تماشای کودکان و نوجوانان مصری قرار گرفت.

       «ماه بودو روباه» بر اساس کتابی به همین نام به نویسندگی و تصویرگری آناهیتا تیموریان توسط بابک نظری ساخته شده است و داستان روباهی را به تصویر می‌کشد که از عشق به ماه آن را می‌رباید و به لانه‌اش می‌آورد و سعی می‌کند با پختن غذای خوب،‌ نشان دادن نقاشی‌هایش به او و آواز خواندن از ماه پذیرایی کند ولی با بزرگ‌تر شدن ماه لانه کوچک او دیگر گنجایشی برای پذیرایی ازمیهمان را ندارد...

       این فیلم به صورت رایانه‌ای و سه بعدی تهیه شده است و پیش از این جوایز جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران و اوبرن استرالیا را از به خود اختصاص داده و در جشنواره‌های کلرمون فراند فرانسه،‌ حیدرآباد هند، کودکان شیکاگو، سین پارنینو مکزیک و جیفونی ایتالیا نیز با استقبال شایان توجهی روبرو شده است.

       شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان قاهره در مصر روز 19 اسفند به کار خود با معرفی برگزیدگانش پایان داد.

خبر مرتبط:

نمایش 10 فیلم ایرانی در جشنواره بین‌المللی قاهره

 

منبع: kanoonparvareh.com

نظرات 1 + ارسال نظر
someone سه‌شنبه 23 اسفند 1384 ساعت 10:04 http://yaveh-gooyan.blogsky.com

سال جدید با اتفاقات جدید در راه هست ... نوروزتان پیروز ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد