.

.

.

.

مسابقه بین‌المللی نقاشی لیدیسه در کشور چک 7 کودک ایرانی را شایسته دریافت دیپلم افتخار این رقابت معتبر هنری شناخت.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این مسابقه در شصتمین سالگرد وقوع جنگ جهانی دوم و کشتار وحشیانه کودکان و نوجوانانی که در این جنگ قربانی شدند با موضوع شادی برگزار شد.

       موضوع شادی را سازمان یونسکو برای این مسابقه پیشنهاد کرده بود تا صلح و دوستی مقدمه‌ای برای شادی و زندگی آرام برای کودکانی باشد که نیاز به احساس آرامش و امنیت دارند.

       در این رقابت هنری بیش از 9هزار اثر از 48 کشور جهان با یکدیگر به رقابت پرداختند.

       بر این اساس 7 کودک تهرانی عضو مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون به نام‌های نیلوفر ابراهیمی 4 ساله، صنم بیرام‌زاده 5 ساله، هدی شریفی و کسری محسن‌زاده 6 ساله، ملیکا ربیعی  و علی مجیدی 7 ساله و خشایار تقی‌پور 9 ساله موفق شدند دیپلم افتخار مسابقه لیدیسه را به خود اختصاص دهند.

       آثار کودکان منعکس کننده موضوعاتی مرتبط با شادی بود که از آن جمله می‌توان به موضوع‌های «آرزو دارم نه تنها من بلکه تمام مردم دنیا شاد باشند»، «چه کسی و چه چیزی باعث شادی من می‌‌شود؟»، «تصویر من از یک زندگی شاد چیست؟» و «چه وقتی احساس شادی می‌کنم؟» اشاره کرد.

       گفتنی است در سی و سومین مسابقه بین‌المللی نقاشی لیدیسه چک آثار 21 کودک ایرانی شرکت داده شده بود.

منبع:kanoonparvaresh.com

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد