.

.

.

.

انتقاد مدیرعامل کانون از تکراری بودن شیوه‌های آموزشی

بی‌توجهی به استفاده ازشیوه‌های نوین آموزشی -که امروز به اندازه محتوا ارزش پیدا کرده است- نظام فرهنگ و تعلیم و تربیت در کشور را از اهداف مورد نظر دور می‌کند.

       به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، محسن چینی‌فروشان مدیرعامل کانون با بیان این مطلب افزود: شیوه‌های آموزشی آنقدر تکراری شده است که بچه‌ها دیگر به آن واکنش مثبتی نشان نمی‌دهند و باید برای انتقال مفاهیم به کودکان و تأثیرگذاری بر آنها از شیوه‌های غیرمستقیم و هنرمندانه بهره گرفت.

       وی برگزاری دومین نمایشگاه ایران‌شناسی را تلاشی برای آشنایی کودکان با گذشته و هویت پربار تاریخی خود دانست و تأکید کرد: استفاده از شیوه‌های جدید در این نمایشگاه باعث شد که بچه‌ها با هویت و تاریخ چندهزار ساله خود بیشتر آشنا شوند و بدانند که چه پشتوانه عظیمی دارند.

       چینی‌فروشان ادامه داد: این نمایشگاه از شیوه پیچیده‌ای برای معرفی فرهنگ و تاریخ ایران استفاده نکرده بلکه بیشتر بر توانایی مربیان قصه‌گو در کنار تابلوهای هنری تکیه کرده است و این روش می‌تواند الگویی برای معلمان و مربیان در کشور برای ارایه بهتر مفاهیم به کودکان به شمار رود.

       وی در عین حال گفت: معرفی گذشته پربار تاریخ ایران به کودکان به معنی توقف در گذشته نیست بلکه سکویی است برای پرش به سوی آینده و این که آنها بدانند که وارث چه گنجینه گرانبهایی هستند و این میراث را به خوبی به نسل‌های آینده نیز منتقل کنند.

منبع: kanoonparvaresh.com

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد