.

.

.

.

جینگ ور جینگ در راه اهواز

    سرانجام و پس از یک روز رقابت سخت و پر هیجان از بین ده گروه نمایش عروسکی راه یافته به مرحله استانی ، اعضا و مربیان مرکز فرهنگی هنری بندر دیلم با شایستگی تمام توانستند به اولین جشنواره منطقه ای نمایش عروسکی استان های جنوبی کشور( بوشهر – خوزستان- فارس – کهکیلویه و بویر احمد – هرمزگان ) در اهواز راه یابد.

    نمایش عروسکی جینگ ور جینگ برگرفته از متل های قدیم مردم دیلم می باشد که توسط خانم کبری حسینی – مربی هنری مرکز- نوشته و کارگردانی شده است . خانم حسینی در نمایش خود از اعضاء مرکز به ترتیب در نقش های ذیل کمک گرفته است: خانم فاطمه شفیعی .....شازو – خانم زهرا پرندک.....مازو – خانم مریم زائر اسماعیلی.....زن(1) و جن(2) – خانم الهام دیلمی .....جن(1) و کودک – خانم مدینه دریایی.....بی بی خاتون ، ماه بهترون – خانم مهتاب یگانگی .....زن(2) و الاغ -  ناگفته نماند عروسک های این نمایش زیبا و پر هیجان توسط خانم غلامیان – مربی فرهنگی مرکز – و بروشور و پوستر زیبای آن توسط خانم حسینی طراحی و ساخته شده است.

    جینگ ور جینگ یک نوع رقص محلی می باشد و روستائیان اعتقاد دارند مخصوص جن هاست . خلاصه نمایش از قرار است که درخت خشکی در اطراف یکی از روستا های بندر دیلم می باشد( درخت جن) که مردم روستا به آن ارادت زیادی دارند و برای برآورده شدن نذر و نیاز به آن پارچه های رنگی می بندند. در اطراف این درخت اتفاقات جالبی برای اهالی روستا می افتد که دیدن آن خالی از لطف نیست.شایان ذکر است گروه 9 نفری نمایش استان بوشهر به سرپرستی آقای محمد علی پزدان شناس – کارشناس هنری کانون استان- در این جشنواره حضور می یابند . این جشنواره از روز سه شنبه هشتم آذر ماه به مدت سه روز در شهر اهواز برگزار میشود ، برای نمایندگان شایسته استان آرزوی موفقیت داریم .

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد