.

.

.

.

دیار دلیران تنگستان

    از آبی ترین تبار دست تکان می دهیم و سلام می فرستیم به جای جای این میهن آسمانی . دوشادوش دریا و شرجی خلیج همیشه فارس- ایستاده ایم و می خواهیم عظمت خورشیدی ترین صداها که با دستانی کوچک به افق هایی بزرگ روزن گشوده اند را با قلمی ناتوان در باد صدا کنیم.

      از دیار دریاها ، سرزمین آفتاب و شرجی بوشهر سخن می گویم . استان بوشهر با وسعت 25360 کیلو متر مربع در جنوب ایران و حاشیه خلیج همیشه فارس و در موقعیت جغرافیایی 27 درجه و 14دقیقه تا 30درجه و 16 دقیقه عرض شمالی و50 درجه و 6 دقیقه تا 25 درجه 58 دقیقه طول شرقی قرار دارد، این استان از شمال به استان های خوزستان و کهکیلویه و بویر احمد از مشرق به فارس ، ازجنوب شرقی به استان هرمزگان و از جنوب و مغرب با طولی در حدود 625 کیلو متر مربع به خلیج فارس محدود است.

 آب و هوای استان بطور کلی گرم ( بیابان های کناری) که در نواحی ساحلی گرم و نمناک و در قسمت های داخلی گرم و خشک است، متوسط دمای سالانه 24 درجه سانتیگراد است که بیشترین مقدار در تابستان به حدود50 درجه و کمترین مقدارآن به 6 درجه می رسد .

     از جمله رودخانه های استان بوشهر رودخانه مند ، دالکی ، شاپور، حله ، اهرم و شور است که فصلی و یا اتفاقی هستند ، اکثر آنها شور و برخی شیرین هستند. رودخانه های دالکی ، مند و شاهپوردائمی می باشند.

     این استان دارای 9 شهرستان به نامهای بوشهر ، دشتستان ، دشتی ، تنگستان ، کنگان ، جم ، دیر ،گناوه و دیلم و 17 بخش ، 18 شهر و 36 دهستان است و برطبق آخرین سرشماری جمعیت آن به 743675 نفر می رسد .

    طول عمر کانون در استان بوشهر به بیش از 2۹ سال می رسد ، مراکز فرهنگی هنری بوشهر و گناوه از اولین مراکز کانون در استان به شمار می آیند و بعد از آن به ترتیب مراکز برازجان ، خورموج ، دیلم ، دیر ، جم ، بردخون ، اهرم و کنگان و کاکی در آینده نزدیک مراکز فرهنگی هنری  بندر ریگ ، دالکی ، وحدتیه ، به جمع مراکز کانون می پیوندند.

     واحد کتابخانه های سیار روستایی دشتی و دشتستان و کتابخانه پستی بوشهر و همچنین مرکز فروش تولیدات کتاب و سرگرمیهای سازنده کانون در بوشهر و 8  شعبه در شهرستان ها ، واحد صدور مجوز واردات اسباب بازی از گمرکات استان در دفتر استان و سینما تئاتر کانون با گنجایش حدود 300 صندلی در مجتمع فرهنگی هنری  از دیگر بخش های کانون استان بوشهر به شمار می آیند.

     کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر با وجود کمبود نیروی انسانی و فضا های فرهنگی توانسته است  تنها با تلاش و کوشش پرسنل سخت کوش و دلسوز خود بعنوان یکی از مهترین دستگاههای مطرح استان در ارائه خدمات فرهنگی و هنری تبدیل شود ، این دستگاه با بیش از 30 فعالیت مختلف فرهنگی و هنری به کشف استعداد های کودکان و نوجوانان این مرزو بوم پرداخته و با ایجاد زمینه های مناسب رشد و بالندگی ، آنان را در مسیر انسان سازی قرار داده است . در سایه گام های بلند کانون در عرصه های مختلف فرهنگی و هنری ، همه ساله شاهد افتخارات روز افزون فرزندان این دیاردر سطح کشور و بین الملل در زمینه های  مختلف: نقاشی ، کتابخوانی ، نمایش عروسکی ،  شعر و قصه، نشریه دیواری ، و... می باشیم.

                     

با امید به موفقیت روز افزون این مجموعه در عرصه های مختلف فرهنگی و هنری کشور عزیزمان « ایران»

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد